۴۴۷ هزار تن کالا در شش ماهه اول امسال از گمرکات مازندران به پنج کشور جهان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،یوسف منش ناظر گمرکات مازندران گفت: ۴۴۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۴ میلیون و ۷۱۷ هزار دلار در ۶ ماهه اول امسال از گمرکات مازندران پنج کشور جهان صادر شد.

او افزود: این میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن ۲۷ درصد و از نظر ارزش ۴۵ درصد افزایش داشت.

یوسف منش گفت: سیمان، مواد معدنی، نفت سفید و نفت خام، فرآورده‌های لبنی، چوب و اشیا چوبی، مواد پلاستیکی، فرآورده خوراکی گوناگون، کاغذ، فلزات معمولی از مهمترین اقلام صادراتی گمرکات مازندران در این مدت بوده است.

ناظر گمرکات مازندران افزود: مهمترین کشور‌های مقصد صادرات ایران به ترتیب روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق و رومانی بودند.

یوسفی منش با اشاره به سرعت بخشی به روند ترخیص کالا‌های اساسی در بخش تجارت خارجی، گفت:  بیش از یک میلیون و ۴۱۹ هزار تن به ارزش ۶۱۳ میلیون و ۹۹۸ هزاردلار از نقاط مختلف جهان در این مدت از طریق گمرکات مازندران وارد کشورمان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹، از لحاظ وزن ۶ درصد و ارزش ۴۳ درصد افزایش داشت.

او عمده‌ترین کشور‌های طرف معامله واردات با گمرکات مازندران را روسیه، امارات متحد عربی، قزاقستان، ترکیه، ترکمنستان اعلام کرد و افزود: ۱۰ قلم اول کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در این مدت را جو دامی، ذرت دامی، سویا، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، گندم، کک نفتی، چوب و اشیاء چوبی، روغن پایه، کاغذ ومقواو ماشین آلات و اجزاءآن تشکیل می‌دادند.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به تداوم رشد ترانزیت خارجی کالا از گمرکات استان ، گفت:  ۷۱ هزار تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون دلاردر این مدت از خاک مازندران ترانزیت خارجی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.