سفر اسماعیل هنیه در راس هیئتی فلسطینی به مصر

اسماعیل هنیه برای گفتگو درباره وضعیت امنیتی غزه و چند پرونده مهم ملی به مصر سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی۲۴نیوز، هیئتی فلسطینی به سرپرستی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز یکشنبه عازم قاهره می‌شود تا درباره چندین پرونده مهم ملی بحث و گفتگو کند.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس با صدور بیانیه‌ای درباره‌ این سفر بدون اشاره به جزئیات گفت: «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (یکشنبه) در راس یک هیئت به دعوت مقامات مصری به قاهره سفر می‌کند تا در مورد بسیاری از پرونده‌های مهم ملی مذاکره کند.»

به گفته برخی منابع آگاه که نامشان فاش نشد، این هیئت شامل  صالح العاروری، معاون اسماعیل هنیه، رئیس این جنبش در غزه، یحیی السنوار، رئیس حماس در نوار غزه و خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی است.

هدف از این سفر گفتگو درباره وضعیت امنیتی غزه، پرونده آتش بس با رژیم صهیونیستی و بازسازی غزه  که ساختمان‌ها و تأسیسات آن د رنبرد ۱۲ روزه تخریب شدند است.

پیشتر، یک منبع آگاه اطلاع داده بود که هیئتی فلسطینی به ریاست هنیه به مصر می‌رود تا با مقامات این کشور از جمله عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات این کشور در خصوص مسائل مربوط به آتش بس، موضوع تبادل اسرا و همچنین  مسائل کلی فلسطین گفتگو کند.

اخیراً رسانه‌های عربی و غربی از وجود مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی در مورد معامله اسرا برای هر دو طرف در ازای بازسازی غزه خبر داده اند، اما این مذاکرات تا امروز به نتیجه‌ای نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار