نماینده بستان آباد در مجلس به بیان انتقاد از روند رو به رشد گرانی کالا و ارز در کشور و بلاتکلیف ماندن وضعیت بانک مرکزی در شرایط موجود پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز یکشنبه ۱۱ مهر ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ،گفت: بار دیگر دستان رژیم صهیونیستی در منطقه فعال شده و قصد ایجاد تنش بین کشور‌های مسلمان همسایه را دارد. با تاکید بر احترام به حاکمیت ملی ، تمامیت ارضی و خطوط مرزی تمام کشور‌های همسایه از جمله آذربایجان و ارمنستان خاطر نشان می‌کنم جمهوری اسلامی در سخت‌ترین شرایط سهل‌ترین امکانات برای مبادلات دو جانبه و چند جانبه کشور‌های شمال غرب را ایجاد کرده و تحت هیچ شرایطی کوچکترین محدودیتی قائل نشده است. 

نوری قزلجه افزود: همین سند محکمی است که همسایگان مذکور نباید در این خصوص دل مشغولی داشته باشند و بخواهند برای حل آن به روش‌های غیر مرسوم و تحریک آمیز متوسل شوند. ملت ایران از همه اقوام و مذاهب به حفظ خطوط مرزی بین المللی به رسمیت شناخته شده پا فشاری کرده ، کشور‌های جمهوری آذربایجان و ترکیه را به عنوان برادران و همسایگان خود می‌داند و نسبت به نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی برای بر هم زدن برادری‌ها و حسن همجواری‌های هشدار می‌دهد.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در ادامه بیان کرد: مشکلات مردم مشخص است و به امید حل این مشکلات در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت کردند. آقای رئیس جمهور روند گرانی و تورم در کشور صعودی است ، روند قیمت ارز نیز کماکان صعودی است و ارزش پول ملی رو به کاهش است، اما هنوز تکلیف بانک مرکزی مشخص نشده و هنوز از اقدامات فوری که می‌تواند بر بازار و قیمت‌ها کنترل و نظارت داشته باشد خبری نیست. گرانی مردم را آزار می‌دهد و مردم چشم انتظار اقدامات موثر هستند؛بنابراین نباید امید آن‌ها به ناامیدی بدل شود.

این نماینده مجلس یازدهم درباره توافق دوم سازمان انرژی اتمی توضیح داد: با این اقدامات سازنده قدم‌های مثبتی برای احقاق حق ملت ایران در بهره گیری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای برداشته خواهد شد. امید داریم دولت با همین سبک و سیاق راه خود را ادامه دهد و ما هم با وحدت ملی دولت سیزدهم را کمک کنیم تا از روزمرگی در امر دیپلماسی جدا شده و با عزم راسخ به فضای دیپلماسی فعال وارد شود.

وی ادامه داد: همچنین امیدواریم که دولت نسبت به حل مسائل اساسی خارجی از جمله ادامه مذاکرات وین ، احیای برجام و توسعه روابط با کشور‌های اسلامی به ویژه همسایگان و تنش زدایی در روابط با کشور‌های تاثیر گذار اقدامات ملموسی را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
درد کشیده درد دردمند داند / سیر کی داند، سیر را سیری چند
آخرین اخبار