مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: خشکسالی و کاهش نزولات ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی بردسکن خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا مهمیز مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: خشکسالی و کاهش نزولات ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی بردسکن خسارت وارد کرده است و خشکسالی حادث شده در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. به طوری که  فقط در بخش دام بردسکن ۲۲۴ میلیارد تومان خسارت وارد کرد و باعث کاهش شیردهی،گوشت، آبستن و سقط جنین در دام ها شد.

او با اشاره به اینکه در بخش باغبانی و زراعت نیز۴۴۳ میلیارد تومان خسارت وارد شده است و ۷۰ رشته قنات شهرستان آب دهی آن به صفر رسیده است و ۴۳۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان دچار خسارت شده است، افزود: با هدف حمایت از دامداران تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ تُن جو یارانه‌دار در ۳ مرحله ۸ هزار و۶۰۰ تن کنسانتره بین دامداران توزیع شده است که اعتبار یارانه تخصیص داده شده ۲۳ میلیارد تومان می باشد.


بیشتر بخوانید


مدیر جهادکشاورزی بردسکن با بیان اینکه به ۷۰ رشته قنات منطقه خسارت و آب دهی آن به صفر رسیده است، ادامه داد: تنها به ۵ رشته قنات ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است و مابقی قنوات نیازمند اعتبار هستند.

مهمیز بیان کرد: با توجه به فقیر بودن مراتع و کاهش علوفه تاکنون بیش از ۵۰ هزار راس دام از منطقه خارج و یا روانه کشتارگاه‌ها شده اند به خاطر خشکسالی از ابتدای امسال تغذیه دام ها به صورت دستی بوده است و اگر خشکسالی به این روند ادامه پیدا کند دام منطقه که بیش از ۴۰۰ هزار واحد دامی هستند حذف خواهند شد.

او تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اختصاص ندادن اعتبار به واکسن تب برفکی سهمیه بردسکن قطع و دامداران نتوانسته اند دام های خود را بر علیه این بیماری واکسینه کنند. در سال‌های قبل بودجه ای برای سمپاشی اماکن دامی اختصاص داده می شد ولی امسال این اعتبار تخصیص داده نشده است و با توجه به بیماری های مشترک بین انسان و دام ضرورت دارد عملیات سم‌پاشی در اماکن دامی صورت بگیرد.

 

انتهای پیام// و.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.