رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، روند واکسیناسیون علیه ویروس منحوس کرونا در چهارمحال و بختیاری را با سرعت و شتاب مطلوب ارزیابی کرد و گفت: افراد تا ۱۰ روز آینده باید نسبت به تزریق دز نوبت اول واکسن کرونا اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: هم اکنون شرایط برای واکسیناسیون کرونا ویژه گروه سنی ۱۲ سال به بالا فراهم شده است و پیش‌بینی می‌شود افرادی که اواسط شهریورماه دز نوبت اول واکسن را تزریق کرده اند دز نوبت دوم خود را به زودی طی یک هفته آینده دریافت نمایند.

او افزود: از این رو ممکن است طی هفته آینده پایگاه‌های واکسیناسیون در استان با تراکم بالای جمعیت متقاضیان دریافت دز نوبت دوم مواجه شود.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: در حال حاضر تمام افراد ۱۲ سال به بالا واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون در سراسر استان نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

او سرعت و شتاب واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد وادامه داد: ایمنی نسبی ۲ هفته پس از تزریق دوز دوم ۷۰ درصد جمعیت هدف استان حاصل می‌شود و پس از آن می‌توان با خیال آسوده تری مراسمات تجمعات را با رعایت قرنطینه هوشمند به روال عادی برگرداند.

دکتر شیرانی گفت: بیشتر خدمات اجتماعی شامل افرادی خواهد شد که هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و کسانی که واکسن تزریق نکنند از برخی خدمات محروم خواهند شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار