مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد:

اکران ۱۰ اثر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در قم

حسینی کاشانی گفت: ۱۰ اثر جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان از ۱۶ تا ۲۰ مهر در قم اکران می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سیدموسی حسینی کاشانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه قم جزء ۱۰ شهر مجاز کشور برای اکران حضوری ۱۰ اثر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است، گفت: این جشنواره همزمان با هفته ملی کودک و نوجوان از ۱۶ مهرماه به مدت ۵ روز در سالن سینما ونوس برگزار می‌شود.

او افزود: در این ۵ روز ۱۰ اثر شامل، پسران دریا، لیپار، بام بالا، بلیط، میان صخره ها، یدو، داستان‌های هزار و یک شب، برزنگی، شهرگربه‌ها و ترانه‌های پدرانه در ۲ سانس ساعت‌های ۱۴ و ۱۶ به روی پرده می‌روند.

حسینی کاشانی تصریح کرد: باتوجه به شرایط نارنجی کرونا و کاهش ابتلا بیماری کرونا، شرایط برای حضور محدود کودکان و نوجوانان در سینما ونوس به شرط رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت رایگان مهیا شده است، اما امکان حضور والدین در سالن جود ندارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در نظر داریم شراط حضور کودکان در ملیت‌های مختلف و ناشنوایان را هم فراهم کنیم، گفت: بخشی از داوری این جشنواره با نظرسنجی از کودکان و نوجوانان حاضر در سالن سینما انجام می‌شود.

او با بیان اینکه شرایط کرونا نقش بسیاری در کاهش اکران فیلم در ۲ سال گذشته داشته است، گفت: هر چند در طول این مدت فعالیت‌های فرهنگی تعطیل نبوده، اما حفظ سلامتی مردم در اولویت بوده است.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ سالن فعال سینما در قم داریم، گفت: پروژه‌های بازار سلام و بازار شهر هم با تحویل به بخش خصوصی به مجموعه‌های فرهنگی شهر افزوده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تایید این مطلب که توزیع امکانات فرهنگی در شهر قم نامناسب است گفت: توزیع عادلانه امکانات در بخش‌های مختلف شهر از برنامه‌های اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های آینده است.

او همچنین از تولید ۷ هزار و ۹۶۱ دقیقه در موسسات مختلف استان در قالب فیلم کوتاه، بلند، مستند در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

حسینی کاشانی با بیان اینکه استان قم جزء ۵ استان اول کشور در خصوص استقبال مردم از سینما است، افزود: درحال حاضر ۳۰۰ فیلم آماده اکران داریم که با ثابت شدن وضعیت بیماری کرونا و افزایش واکسیناسیون روی پرده خواهند رفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین از صدور ۱۸۳ مجوز در بخش‌های مختلف در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این میزان صدور مجوز نسبت به سال ۸۳ دوبرابر شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه ظرفیت صندلی سینما در حال حاضر در قم هزار و ۸۵۰ نفر است، تصریح کرد: این میزان در سال ۹۵ تقریبا ۹۰۵ نفر بوده است که افزایش خوبی را شاهد هستیم و تلاش داریم این تعداد همچنان افزایش یابد.

در پایان این نشست خبری از پوستر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.