رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد از تعیین عوارض ملک و ساختمان در یزد بر اساس میزان توسعه یافتگی مناطق و محلات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،عزیزاله سیفی، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد در دوازدهمین جلسه این کمیسیون با اشاره به اینکه عوارض قبلا به صورت یکسان از مناطق مختلف شهر اخذ می‌شده گفت: اخذ عوارض باید منطقی و بر اساس نوع توسعه یافتگی مناطق و محلات در نظر گرفته شود.

او افزود: شهرداری در دوره‌های قبل، از تمامی مناطق به صورت یکسان، بیست درصد عوارض دریافت می‌کرده است، در حالی که املاک،  به لحاظ قیمت در برخی مناطق چندین برابر و در برخی مناطق کمتر رشد کرده است.

او تصریح کرد: در طرح تعیین میزان عوارض به مناطق محروم و حاشیه‌ای توجه ویژه خواهد شد و تلاش می‌شود تا برای افرادی که در حاشیه شهر قرار دارند و در ساخت و ساز هم مشکل داشته اند، عوارض کمتر وضع شود و عوارض بر اساس میزان پیشرفت قیمت تجاری و منطقه‌ای هر ملک باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
احسسنت احسنت به این دقت نظر
نکته بعدی هم این که بابت نا برابری قبلی هم از مناطق گران شهر لااقل تا پایان این شورا برای مناطق کمتر توسعه یافته هزینه شود.
گویا سابقا از منطقه 1 بودجه را برای صفائیه و ... هزینه می کردند ولو بخشی از هزینه ها را.
شهرداری منطقه1 را هم مجبور کنید برای آسفالت کوچه ها واقعا بعد از 40 سال خیلی زشته هنوز کوچه پر از دست انداز و نا همواری است
آخرین اخبار