فرمانده ستاد مدیربت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: بسته های نظارتی برای جلوگیری از نشت دارو به بازار آزاد اعمال شده است.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: خوشبتانه دلتا کرونا در کلانشهر تهران از پیک  خودش عبور کرده و ما شاهد روند نزولی در تهران از نظر میزان مراجعات به بخش های سرپایی بهداشت و درمان و حتی بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی هستیم.

او ادامه داد: با عبور از پیک پنجم و تسربع در انجام واکسیناسیون میزان فوتی های کلانشهر تهران کاهش پیدا کرده است. بیماری هنوز در کشور و دنیا تمام نشده و بحران اپیدمی در جهان پایان نیافته است و مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

فرمانده ستاد مدیربت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به نشت داروهای بیماران کرونایی از بیمارستان ها به بازار آزاد بیان کرد: با دستور وزیر بهداشت بخش های نظارتی معاونان غذا و داروی کشور حضوری چشمگیر و پر رنگی در عرصه دارو داشته و در زمینه توزیع دارو در بیمارستان مراکز نظارتی جدی تر از گذشته اقدامات خوبی را با هدف پیشکیری از ورود دارو به بازارهای آزاد انجام می دهند.

زالی گفت: سامانه های الکترونیکی ثبت دارو مجددا مورد بازنگری و تاکید قرار گرفته و با اعمال بسته های نظارتی جدید و با همکاری روسای بیمارستان ها دیگر شاهد رخداد این موضوع در کشور نباشیم. هرچند در روزهای اخیر ما گزارشی مبنی برنشت دارو از بیمارستان ها ومراکز درمانی نداشته ایم.

او افزود: واردات حجیم واکسن به عنوان لجستیک موثر در حال انجام است و واکسیناسیون از شتاب خوبی برخوردار شده است. فرایند مردمی سازی در تهران باید به اوج خودش برسد و ستاد کرونا از آمادگی کامل برخوردار است تا دستگاه های مختلف امکانات خود را برای انجام واکسیناسیون به ستاد بدهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار