واکنش مداخله جویانه آمریکا به تحرکات چین در قبال تایوان

وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه اعلام کرد واشنگتن نگران تحرکات ارتش چین علیه تایوان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) در سخنانی تفرقه‌انگیز اعلام کرد واشنگتن نگران تحرکات جنگنده‌های چینی علیه پدافند هوایی تایوان است.

او در ادامه مدعی شد: آمریکا عمیقا نگران این اقدامات تحریک‌آمیز چین در نزدیکی تایوان است چرا که این تحرکات باعث بی‌ثباتی و پیامد‌های غیرقابل پیش‌بینی برای صلح این منطقه است. واشنگتن این تحرکات را به شدت محکوم می‌کند.

روز گذشته وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور با ۱۸ فروند جنگنده جی – ۱۶، چهار جنگنده اس یو – ۳۰ و دو بمب افکن اچ – ۶ با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و یک هواپیمای نظامی متعلق به دولت چین درگیر شده اند، اما بطور کلی در این تهاجم هوایی ۳۸ فروند جنگنده و هواپیمای نظامی چینی حضور داشتند.

به گفته وزارت دفاع تایوان تمامی این هواپیما‌ها بر فراز جزیره پراتاس و جزیره آتل در دریای چین جنوبی به پرواز درآمدند. دولت چین درباره این ادعای تایوان تا به این لحظه هیچ اظهارنظری نکرده است.

تایوان بعد از یک کودتای نظامی در سال ۱۹۱۱ از چین جدا شده و بعد از جنگ سرد از سوی برخی سازمان‌های بین‌المللی و آمریکا رسمت یافت، اما همچنان چین این جدایی را نمی‌پذیرد و تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار