رزمایش نظامی آنکارا و باکو در نخجوان

نظامیان ترکیه و جمهوری آذربایجان اعلام کردند در منطقه نخجوان یک رزمایش نظامی مشترک با نام «تیپ برادر» برگزار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای پی ای، «پینا کارا» سخنگوی وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور به همراه نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان برای شناسایی زمین‌های مین‌گذاری شده و مین‌روبی مناطقی که از ارمنستان پس گرفته شده است یک رزمایش نظامی در «نخجوان» با نام «تیپ برادر» برگزار خواهند کرد.

او در ادامه افزود: برگزاری رزمایش تیپ برادر میان ترکیه و جمهوری آذربایجان برای هماهنگ‌سازی فعالیت‌های مشترک، برنامه‌ریزی آموزشی و مدیریت انجام می‌پذیرد. در حال حاضر نیروهای مسلح آذربایجان به فعالیت‌های آموزشی خود ادامه می‌دهند.

کارا تاریخ این رزمایش را نیز ۵ الی ۸ اکتبر (۱۳‌ الی ۱۸ مهرماه) بیان کرده و اضافه کرد: هدف این رزمایش توسعه دوستی، همکاری و هماهنگی بین نیرو‌های زمینی ترکیه و جمهوری آذربایجان است.

پیش از این هم «الهام علی‌اف» رئیس‎‌جمهور جمهوری آذربایجان در یک مصاحبه تلویزیونی با خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرده بود هنگامی که جنگ میان ارمنستان و کشور جمهوری آذربایجان شروع شد همتای ترکیه‌ای‌اش به سرعت با او تماس گرفته و از باکو حمایت کرده بود.

علی‌اف در مصاحبه با نشریه دفاع ملی روسیه نیز پرده از ارتباط باکو با رژیم صهیونیستی برداشته و اعلام کرد در جنگ قره‌باغ به طور گسترده از پهپادهای این رژیم استفاده می‌کرده به گونه‌ای که در هیچ جنگی تا این مقیاس از پهپادها استفاده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۱۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
این همون آذربایجانی که ما در دوران آقای احمدی نژاد یک میلیارددلار تا دو الی 3 میلیارد دلار کمک کردیم و وام دادیم و بسیاری زیر ساخت هاشون رو ما درست کردیم حالا می ببینم ما 80 میلیون ایرانی چجوری قد دراز کردن و گردن کشی می کنن و. خطوط ترانزیتی رو مختل کردن باید ما ایرانی ها بخصوص تمام سردمداران مملکت بدونن در این دنیا نباید به کسی کمک کرد چون روزی می رسد همین کشورهای منطقه که ما کمک مالی و نظامی و اقتصادی می کنیم مثل آذربایجان آخرش میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
به جای اینکه یاوه گویی کنید سیاستهای خارجه تونو درست کنید بجز ارمنستان همه همسایه ایران دارن دشمن ایران میشن فردا پس فردا همه مرزها زمینی ایران بسته خواهد شد باگنده گویی هیچ مشکلی حل نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
نخجوان خاک ایران ست .آذربایجان هم متعاق به ایران ست وباید بعنوان استان ب ایران ضمیمه گردد وهیچ دولت ونیروی اجنبی ابدا حق دخالت واظهارنظر درامورداخلی مرزهای بین المللی وحقوق برحق ایران وتاریخ ایران را ندارد‌‌ لعنت لله علی قوم الظالمین وصهیونیست ووهابی ونجس سعودی و اسراییل و کل دشمنان نابود گردند وملت امام حسین ع ایرانی بقول وقوه الهی پیروز میدان ست الله اکبر الله اکبر.. سبحان لله ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
آذربایجان وهم‌ارمنستان‌‌مال‌ما‌بوده‌وهست‌حتی‌قسمتی‌از‌ترکیه‌‌،ترکیه‌بهتر‌است‌دخالت‌نکنه‌واسراییل‌هم‌پاشو‌از‌گلیمش‌درازتر‌نکنه‌وگر‌نه‌پاشوقلم‌میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۱۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
دلم روشنه که این رزمایش تون باعث خفت و ذلت براتون می شه. "و الله سریع الحساب"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
پس برادر سومتون که پاکستانه کجاست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
مناطق پس گرفته شده از ارمنستان در قره باغ است و چه ربطی به نخجوان دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
ما چیکار کنیم
آخرین اخبار