۶۴۳ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۶۴۳ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم و کلزا امسال تاکنون به کشاورزان استان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، حجت الله بیرانوند،مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اظهار کرد: از آغاز عملیات خرید تضمینی تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان و ۲ هزار و ۲۲۷ تن دانه روغنی کلزا خریداری و ذخیره شده است.

وی ادامه داد: ۱۷ هزار و ۷۶۶ کشاورز امسال گندم مازاد بر نیاز خود را در قالب ۳۲ هزار و ۵۵۲ محموله و ۹۰۲ کشاورز استان نیز یکهزار و ۱۰۷ محموله دانه روغنی کلزای تولیدی خود را به مراکز تحت پوشش این اداره کل تحویل داده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حجم بالایی از کشت گندم در لرستان دیم است خشکسالی امسال تاثیر بسزایی در کاهش تولید گندم داشته و تاکنون موجب افت ۵۷ درصدی خرید این محصول نسبت به سال گذشته شده است.

بیرانوند با اشاره به افزایش ۶ درصدی خرید تضمینی کلزا در لرستان تاکنون نسبت به سال گذشته گفت: مصرف سالانه گندم در استان ۳۰۰ هزار تن است که کسری نیاز، از سایر استان‌های تولید کننده و از محل واردات تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت امسال در اقدامی بی سابقه نرخ خرید تضمینی گندم را به ازای هر کیلوگرم پنج هزار تومان اعلام کرده است.

بیرانوند گفت: پارسال ۲۸۷ هزار و ۹۳۰ تن انواع گندم دوروم و معمولی از کشاورزان استان خریداری و ۷۲۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مطالبات گندم کاران تا شهریور پرداخت شد.

سطح زیرکشت گندم دیم و آبی در استان به ترتیب ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ هکتار و ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

همچنین امسال سطح زیر کشت کلزا در لرستان ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار شامل ۲ هزار و ۵۰ هکتار آبی و ۱۰۰ هکتار دیم است که با توجه به خشکسالی پیش بینی شده میزان برداشت از این سطح، سه هزار تن باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.