گسترش قلمرو آستان قدس رضوی برای آسان شدن وقف

مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت:آستان قدس رضوی هر کاری انجام می‌دهد، در راستای خواسته واقفین است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا اصغری،-مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی  در آیین تجلیل از واقفین و خیرین آستان قدس رضوی و گرامیداشت روز وقف درباره رویکرد‌های جدید در حوزه وقف اظهار کرد: در ابتدا اربعین حسینی را گرامی می‌داریم؛ و دست همه واقفین و خیرین را می‌بوسم و به آنان افتخار میکنم.

وی ادامه داد: به برکت جمهوری اسلامی شاهد وقف رضوی هستیم. بارزترین مصادق وقف، خیر، باقیات و صالحات است، چون پایدار و همیشه جاری و مردمی است. این موضوع واقف و موقوفه و نیت واقف را جاودان می‌کند.

اصغری افزود: اسلام کاری کرد که کسانی که می‌خواهند نام خود را جاویدان کند، با این کار وقف عملی شود. در آستان قدس رضوی، برنامه نهضت وقف رضوی می‌خواهیم اجرا شود. حداقل ۲۰۰ فقره بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در ابتدای امسال واقفین، مال خود را وقف کردند.

مدیر وقف و مشارکت‌های اجتماعی  آستان قدس رضوی گفت: قلمرو خود را گسترش داده ایم تا هر کسی هر چیزی خواست وقف کند مانند حق اختراع، خانه، باغ و نظایر آن را طراحی کرده ایم تا همه سهیم باشند.درحوزه وقف سهام، پس از اینکه شورای فقهی بورس تشکیل شد، تصمیم بر این شد که بزودی در بورس کارکردی انجام خواهد شد تا مردم از طریق بورس اقدام به وقف کنند.


اصغری بیان کرد:اصول ما اصل امانت داری در وقف است، به این معنی که آستان قدس رضوی امانت دار است. این بزرگترین کار آستان قدس رضوی است در حوزه حفاظت و حراست و اصل دوم اینکه آستان قدس رضوی هر کاری انجام می‌دهد، در راستای خواسته واقفین است و مورد سوم. مردمی بودن این موضوع است.

در ادامه محمد حسین استادآقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: از  سال ۹۸ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان آستان قدس در اختیار بنیاد قرار داده و ۴۰۰ میلیارد تومان هم خیرین آماده کرده اند. از جمله کار‌های ما زیارت ارزان و رایگان، تهیه بسته‌های خوراکی و امثال این‌ها هستند. ما کم کاری کرده‌ایم در خصوص آشنا کردن کار‌های بنیاد کرامت رضوی و امیدوارم با برنامه‌های پیش رو این مشکل بر طرف شود.
حبیب الله بوربور رئیس هیأت مدیره مجتمع خیرین کشور نیز یادآور شد: قرآن بیان می‌کند که از افراد صدقه بگیرد و از آن‌ها تشکر کنید. این فرمان خداست و ریا در آن نیست. موقفه برای امام معصوم و کار‌های خیر، از بهترین کارهاست و کسانی که این کار را انجام می‌دهتد باید شاکر خدا باشند، چون اگر خدا نخواهد، کسی نمی‌تواند به این راه وارد شود.


وی خاطر نشان کرد: حضرت آقا سی سال پیش فرمودند که کشور ما اسلامی است و باید اسلامی دیده شود. حضرت آقا در خصوص مشکلاتی که پیش ایشان بیان کردیم به ما فرمودند که به مردم مراجعه کنید و ما توانستیم از این صحبت آقا خیرین مدرسه ساز را در آن زمان که مشکل کلاس درس بود فراهم کنیم.

انتهای پیام /

برچسب ها: آستان قدس رضوی ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار