سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان از انجام هزار و ۲ عملیات امداد و نجات طی شش ماه گذشته در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدصادق پورسینا، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان  گفت: از آغاز سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور تعداد ۲۶ هزار و ۹۸ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است که از این تعداد هزار و ۹۶۴ مورد منجر به عملیات شده، ۷۶۶ مورد راهنمایی و مشاوره، سه هزار و ۵۹۸ تماس اشتباه و متأسفانه چهار مورد اعلام حریق کذب و ۱۹ هزار و ۷۶۶ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

او با اشاره به انجام هزار و ۲ عملیات امداد و نجات طی شش ماه گذشته افزود: بیشترین میزان این عملیات‌ها شامل ۳۷۰ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، ۱۶۹ مورد نجات حیوانات، ۱۵۱ مورد مهار حیوانات،۱۳۰ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف،۵۸ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۴۲ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودرو‌ها بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان  با بیان این که از مجموع عملیات انجام شده ۸۰۴ مورد مربوط به عملیات‌های اطفاء حریق بوده است، ادامه داد: پوشش گیاهان خودرو ۲۷۶ مورد، اماکن مسکونی با ۱۱۱ مورد، وسایط نقلیه با ۱۰۵مورد، باغات و فضای سبز ۷۹ مورد و مراکز تجاری با ۲۴ مورد بیشترین کاربری عملیات‌های اطفاء حریق را شامل شده است.

پورسینا با بیان اینکه موقعیت ۸۰۰ مورد از عملیات‌های اطفاء حریق و ۹۹۶ مورد از عملیات‌های امداد نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و ۱۰ عملیات خارج از آن بوده است تصریح کرد: نحوه بروز ۱۸۱ حادثه آتش سوزی عمدی، ۵۹۴ مورد غیر عمدی و ۲۶ مورد نیازمند کارشناسی است.

او با اشاره به اینکه ۹۲ نفر از جمله یک آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و۱۰ نفر از شهروندان نیز فوت شده‌اند، اضافه کرد: آتش نشانان در شش ماه گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگی ۸۶۵ نفر را در عملیات‌های مختلف نجات داده‌اند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  شهرداری همدان  با اشاره به انجام ۱۹۸ مورد آموزش اصول ایمنی و ۱۲۶ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف تصریح کرد: طی شش ماه نخست سال۵۷۶ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی و ۲۲۸ موردپایان کار و تأییدیه ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار