کاهش ۱۴ درصدی اهدای خون در دامغان

رییس اداره انتقال خون دامغان گفت: مراجعه و اهدای خون مردم این شهرستان در نیمه نخست سال ١۴٠٠ با توجه به شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید مهدی تقوی  رییس اداره انتقال خون دامغان گفت  : شیوع ویروس کرونا تاثیری مستقیم بر روی زندگی و رفتار مردم دنیا گذاشت و یکی از تاثیرات مهم آن کاهش مراجعات به پایگاه‌های انتقال خون است.

او  اظهارداشت: طی ۶ ماهه نخست امسال سه‌هزار و ۳۴۱ نفر به پایگاه انتقال خون دامغان مراجعه کردند و ۲ هزار و ۷۶۵ واحد خون از اهداکنندگان در دامغان دریافت شد و دامغان در شاخص اهدای خون مستمر با شاخص ۷۸ درصد جزو برترین‌های کشور است.

تقوی ادامه داد: در حال حاضر میانگین شاخص اهدای خون جهانی به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ۲۶ واحد است که این رقم در ۶ ماهه نخست امسال در شهر دامغان ۶۱ واحد به ازای هر یکهزار نفر بود که آمار بسیار خوبی است.

او  اضافه کرد: از مجموع اهدای خون در دامغان، تنها سه درصد را بانوان تشکیل دادند که نیازمند مشارکت بیشتر بانوان در این امر هستیم.

تقوی خاطرنشان کرد: از مجموع واحد‌های خون جمع آوری شده در این پایگاه، پنج هزار و ۹۴۳ واحد گلبول قرمز متراکم، پلاسما و پلاکت تهیه شد.

او  افزود: ۹۳۸ واحد از این فرآورده‌های خونی به بیمارستان ولایت دامغان، ۸۳۶ واحد به پایگاه‌های داخل استان سمنان و سه هزار و ۴۸۲ واحد به پایگاه‌های انتقال خون استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان ارسال شد.

رییس اداره انتقال خون دامغان ضمن قدرانی از ایثار و ازخودگذشتگی شهروندان دامغانی و زحمات تمام کسانی که برای کمک رسانی به بیماران تلاش می‌کنند، گفت: علت اصلی کاهش مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، همه گیری ویروس کرونا و قرار گرفتن در خیز چهارم و پنجم بود.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.