البرز از نظر سرانه آموزشی، آخرین استان کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، یکی از شهروند خبرنگاران ما می گوید: ما ساکن مسکن مهر ماهدشت هستیم؛ این منطقه  یک مدرسه ابتدایی دارد و باعث شده که تعداد دانش آموزان در کلاس ها به چهل و پنج نفر برسد.

او می افزاید: آموزش و پرورش هم راضی نمی شود تعداد کلاس ها را افزایش دهد من نمی توانم فرزندم را در این اوضاع کرونایی راهی مدرسه کنم.

جاوید نسب، معاون اداره کل آموزش و پرورش البرز در این باره با بیان این که البرز از نظر سرانه آموزشی، آخرین استان کشور محسوب می شود، گفت: استان البرز دارای شرایط خاصی از نظر مهاجرت و نزدیک بودن به تهران است و این عوامل موثر بر افزایش جمعیت باعث تاثیر بر سرانه آموزشی شده است.

او افزود: متاسفانه کمبود سرانه و فضای آموزشی در البرز داریم.

جاوید نسب گفت: اگر سلامت جامعه شرایط به سمت عادی برود قطعا شرایط را درنظر می گیریم و همه تلاش ما این است که به شکلی کلاس بندی ها انجام  شود که تراکم پایین بیاید؛ عدالت آموزشی در کلاس های با تراکم بالا کم است.

او افزود: استقبال دانش آموزان و اولیا از بازگشایی مدارس خوب بوده است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به موقعیت  این مدارس مصوب می شود، افزایش شهریه مدارس غیردولتی کمتر از تورم موجود بوده و سی درصد است.

او افزود: در مناطق مرکزی استان با تراکم دانش آموزان مواجه هستیم اما در برخی نقاط مانند طالقان پراکندگی جمعیت دانش آموزی به چشم می خورد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.