میدری گفت: همجواری مجتمع بندری امام خمینی(ره)با صنایع پتروشیمی و برخورداری از کریدور مشترک تبادل، شرایط را برای فعالیت‌های اقتصادی مساعد کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هیأتی متشکل از مدیران وزارت‌های اسکان، صنعت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کشور عمان در بازدید از مجتمع بندری امام خمینی (ره)، ظرفیت و توانمندی‌های این مجتمع بزرگ بندری در زمینه تخلیه و بارگیری مواد اولیه مورد نیاز را بررسی کردند.

مهران میدری، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: همجواری این مجتمع بزرگ بندری با صنایع پتروشیمی و برخورداری از کریدور مشترک تبادل کالا موجب شده شرایط مساعدی برای فعالیت بخش خصوصی داخلی و خارجی در زمینه نقل و انتقال مواد اولیه و فرآورده‌های صنایع با بهره‌گیری از امکانات این مجتمع بندری فراهم شود.

او افزود: در جریان این بازدید مدیرکل و جمعی از کارشناسان این اداره کل این هیأت را همراهی کرده و آنان را با بخش‌های مختلف و توانایی‌های عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) آشنا کردند. هیأت عمانی در این بازدید امکانات و قابلیت‌های این بندر بزرگ تجاری را برای مقاصد تجاری خود مناسب برشمرده و خواستار همکاری بیشتر شدند.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) با برخورداری از ۴۰ پست اسکله به طول ۷ کیلومتر، تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری و ظرفیت سالانه ۵۵ میلیون تن و همجواری با صنایع پتروشیمی و دسترسی به خطوط مواصلاتی ریلی و جاده‌ای در پسکرانه‌ خود، مزیت‌های کم‌نظیر بازرگانی و اقتصادی برای صاحبان صنایع و سرمایه گذاران فراهم کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.