مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از بازسازی و بهسازی پاسگاه محیط‌بان خشومی پناهگاه حیات وحش دره انجیر در شهرستان اردکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نیره پورملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: با توجه به امر حفاظت از محیط زیست و حفظ حیات جانداران و فرسودگی ساختمان اداری، عملیات تعمیر و بهسازی پاسگاه محیط‌بانی خشومی پناهگاه حیات وحش دره انجیر با اختصاص بودجه لازم در حال اجرا است.

او در ادامه افزود: به منظور افزایش کنترل‌های زیست محیطی و تقویت عرصه‌های طبیعی منطقه و حفاظت از گونه‌های حیات وحش، تعمیر و بهسازی پاسگاه‌های محیط بانی در مناطق حفاظت شده امری ضروری است و در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

پورملائی بیان کرد: پناهگاه حیات وحش دره انجیر و نی‌باز سال ۱۳۸۱ با تصویب شورایعالی حفاظت محیط زیست به عنوان پناهگاه حیات وحش در زمره مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

این منطقه در محدوده استحفاظی شهرستان اردکان و در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شرق خرانق واقع شده است.

ارتفاعات این منطقه به صورت مجزا و شامل کوه‌های دره انجیر، بوزوآ (چاه جوله) و نی باز است.

پناهگاه حیات وحش دره انجیر از زیستگاه‌های مطلوب گونه ارزشمند و در خطر انقراض یوزپلنگ آسیایی در استان محسوب می‌شود.

علاوه بر آن، این منطقه زیستگاه مناسبی برای سایر گونه‌های جانوری نظیر کل و بز، قوچ و میش، جبیر، شاه روباه، گربه شنی، کاراکال، هوبره، شاهین و بحری، بزمجه ایرانی، خاردم ایرانی، تیرمار و ... به شمار می‌رود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار