رئیس ائتلاف دولت قانون عراق تشکیل پارلمان را زیربنای تشکیل موسسه ها و تدوین قوانین دانست و عنوان کرد نبرد انتخابات از نبرد با سلاح دشوارتر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونیوز، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر اسبق عراق در سخنانی در تجمع انتخاباتی ائتلاف خود، بر ضرورت دقت در انتخاب نامزدهای انتخابات تاکید کرد.

وی گفت: هر قدر انتخاب بهتر و درست‌تری داشته باشیم، پارلمانی قوی‌تری تشکیل می دهیم و هر قدر پارلمان بهتری تشکیل دهیم، دولت بهتری از نخست وزیر و وزرا تشکیل خواهیم داد. تشکیل پارلمان زیربنای تشکیل موسسه های کشور و تدوین قوانین است. شاید نبرد انتخابات از نبرد با سلاح دشوارتر باشد.

نوری در ادامه با اشاره به گسترش فقر و بیکاری در عراق گفت: میزان فقر و بیکاری در عراق به 32 تا 34 درصد رسیده است. مسئولیت اینها بر عهده چه کسی است. عراق فقیر نیست، عراق فاقد نیروهای توانمند و شایسته نیست. عراق ثروت های زیادی و افراد متخصص و باتجربه زیادی دارد اما به تصمیم گیری های سیاسی درست و پخته و قوی نیاز دارد. شاید تصمیمات سیاسی پخته و درست وجود داشته باشد اما قدرت و شجاعت کافی برای اجرای آنها وجود نداشته باشد. کسانی می خواهیم که فکر کنند و بیندیشند و توانایی و شجاعت اجرای افکار خود را داشته باشند.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق هشدار داد که اگر نتوانیم دولت جدید و قدرتمند و قابل قبولی تشکیل دهیم، بیم آن می رود که عراق دچار فروپاشی شود. در آینده دیگر هیچ راه حلی برای بحران های پیش رو پیدا نخواهیم کرد.

انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق در هجدهم مهرماه و با نظارت مستقیم مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با همکاری چند هزار نفری نیروهای عراقی برای تامین امنیت آن در استان های این کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار