مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت:مهلت ثبت اطلاعات سکونتی مالکان و مستاجران ۳۰ مهر ماه به اتمام می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عرفان مرادی مدیر کل راه وشهرسازی کردستان اظهار کرد: ثبت اطلاعات در سامانه مذکور منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن و اخذ تصمیمات سیاستی صحیح می‌شود.

او افزود: فراهم شدن زمینه ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن، تنظیم بازار مسکن و امکان اجرای سیاست‌های مطلوب دولت از جمله اعمال مالیات یا پرداخت یارانه‌های هدفمند از دیگر مزایای ثبت اطلاعاتی سکونتی است.

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به تبعات ناشی از ثبت نکردن اطلاعات مورد نظر گفت: در صورت عدم ثبت اطلاعات ملکی و برابر الزامات قانونی، آن واحد مسکونی خالی تلقی می‌شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می‌شود.

مرادی گفت: با توجه به اینکه به موجب قانون، ارائه بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب و ... منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور است، از مردم شریف استان کردستان درخواست می‌شود جهت جلوگیری از ضرر‌های ناشی از عدم ثبت اطلاعات سکونتی هر چه سریعتر نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحد‌های مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https://amlak.mrud.ir اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.