رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه گفت: ۴۴۲ مسجد، حسینیه و زینبیه در شهرستان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عبدالمحمد نمازی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسئله وقف را از سنت‌های مهم جامعه اسلامی برشمرد و گفت: صدقه جاریه وقف انواع برکات و آثار معنوی در دنیا و آخرت دارد.

نمازی افزود: این شهرستان با توجه به عمق محرومیت نیازمند موقوفات منفعتی است اما فرهنگ وقف آنطور که باید نهادینه نشده است.

او تصریح کرد: در موضوعات ایتام، ازدواج، درمان و دارو، ترویج علم و مباحث قرآنی نیازمند وقف هستیم.

نمازی از وجود ۴۴۲ مسجد حسینیه و زینبیه تحت عنوان موقوفات غیر منفعتی در شهرستان خبر داد و گفت: ۵۶ بقعه متبرکه وجود دارد که ۱۰ مورد درآمد زایی دارند.

او تحت پوشش قرار گرفتن بقعه متبرکه امامزاده سید محمید علیه السلام را از مهمترین اتفاقات طی سال‌های اخیر خواند و افزود: رقبات این امامزاده متبرکه در سامانه اوقاف به ثبت رسیده است

نمازی با بیان اینکه موقوفات باید تحت تولیت اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی قانونی قرار داشته باشند، گفت: کسانی که در شهرستان موقوفاتی را متصرف شدند خودشان پیشگام شوند به این اداره واگذار کنند.

او اضافه کرد: رقبات مسجد جامع صاحب الزمان«عج» نیز تحت پوشش اوقاف در خواهد آمد.

رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه در تشریح برنامه‌های بزرگداشت دهه وقف بیان داشت: محفل انس با قران در امامزاده سید محمید«ع»، همایش رهروان رضوی در امامزاده آقامیر، غبارروبی بقاع متبرکه و برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع وقف از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه امسال ۲ باب منزل مسکونی به موقوفات منفعتی شهرستان افزوده شد، گفت: این ساختمان‌ها قرار است بازسازی و به اجرای امورات رفاهی و خدماتی اختصاص پیدا کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.