دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با بیان اینکه زیرساخت‌های کنترل مجرمان حرفه‌ای فراهم نشده است، گفت: در صورتی می‌توانیم مجرمان حرفه‌ای را کنترل کنیم که از ان‌ها اطلاعات داشته باشیم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در چهارمین نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومان سابقه دار، گفت: این ستاد باید مجرمان را رصد کند و تمامی اعضا هم باید به این موضوع دقت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با گلایه از این موضوعه که هنوز زیرساخت‌های کنترل مجرمان حرفه‌ای فراهم نشده است، تصریح کرد: در صورت تشکیل بانک اطلاعاتی، می‌توانیم مجرمان حرفه‌ای را کنترل کنیم و نباید اجازه بدهیم جرم اولی ها، به مجرمان حرفه‌ای تبدیل شوند.

وی افزود: قانون بازدارنده نیست و اراذل و اوباش احساس امنیت می‌کنند و روز به روز خطرناک‌تر می‌شوند.

قاسمی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم ناامنی به استان قزوین سرایت کند، تصریح کرد: رصد و پایش مجرمان می‌تواند وقوع جرم را کاهش دهد.

وی افزود: تاکنون مشخصات هزار و ۳۷ مجرم خطرناک در سامانه اطلاعاتی مجرمان، ثبت شده است.

کنترل مجرمان حرفه ای، راهکار کاهش جرم

فولیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین هم با بیان اینکه یکی از راهکار‌های کاهش جرم، کنترل مجرمان حرفه‌ای است، گفت: آمار‌های پلیسی نشان می‌دهد ۷۴ درصد از مجرمان از روی عادت این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: باید بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه ای، به روز شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: باید روش واحدی در استان قزوین برای مقابله با اشرار و مجرمان حرفه‌ای پیش بگیریم.

وی همچنین بر اطلاع رسانی به موقع و اشراف بر حوادث توسط پلیس تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.