رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شرایط کنونی بهترین موقعیت برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن کروناویروس است تا در صورت بروز موج‌های بعدی، ایمنی بالاتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و هجدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اظهار کرد: در شرایطی قرار داریم که لازم است مردم استان فارس همچون همیشه، هوشمندی اجتماعی بالای خود را به نمایش گذاشته و با تشویق یکدیگر برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت هرچه سریع‌تر واکسن، به ایمنی بالایی در سطح استان برسیم.

او با بیان اینکه همچنان در حال عبور از موج پنجم کرونا در کشور هستیم، نسبت به خطر مواجهه با موج‌های بعدی این بیماری هشدار داده و افزود: در شرایط کنونی با مشارکت در افزایش پوشش واکسیناسیون، می‌توانیم ضمن پیشگیری از مواجهه با موج‌های بعدی بیماری، ایمنی خود را در صورت آغاز موج جدید این بیماری، افزایش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن دعوت از مردم به حمایت و تشویق یکدیگر در دستیابی به هدف مهم پوشش گسترده واکسیناسیون در کشور، اضافه کرد: مجموعه سلامت استان نیز با گسترش پایگاه‌های ثابت و سیار در شهر‌ها و روستا‌های استان تلاش کرده تا دسترسی حداکثری مردم را فراهم آورد.

دکتر لطفی با بیان اینکه بزرگتر‌های خانواده، جوانان و اطرافیان را برای انجام واکسیناسیون تشویق کنند، اضافه کرد: با توجه به اینکه در آینده نزدیک، محدودیت‌های هوشمند کرونایی در کشور اجرا می‌شود، افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، برای بهره مندی از خدمات شهروندی مانند مراجعه به مکان‌های عمومی و سازمان‌ها دچار محدودیت می‌شوند.

او با این هشدار که بی توجهی برخی افراد جامعه نسبت به ضرورت واکسن زدن، تهدیدی برای همه جامعه است، گفت: هر گونه تسریع در مراجعه برای دریافت واکسن، یک گام رو به جلو برای بازگشت به روز‌های عادی جامعه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین بار دیگر سامانه https://vcr.salamat.gov.ir/fa را برای مراجعه و دریافت کارت دیجیتال واکسن معرفی کرد و ادامه داد: دریافت این کارت دیجیتال به منزله نوعی گواهی برای افراد جامعه با آغاز محدودیت‌های هوشمند در سطح کشور است.

او با بیان اینکه فعالیت بی وقفه و حجم بالای مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته)، آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی و مراکز بهداشت و درمان استان نشان دهنده شدت بیماری و گستردگی چرخه‌های آن در سطح جامعه است، هشدار داد: همچنان نزدیک به ۳۰ درصد از مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته یا آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی در فارس به بیماری کووید۱۹ مبتلا هستند و در این شرایط هر گونه سهل انگاری و عادی پنداری، سبب بحرانی جدید خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار