نوروزی:

دفترخانه‌ها به دنبال پیچاندن مجلس و مردم هستند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس به بیان توضیحاتی درباره اصالت برگ سبز خودرو به عنوان سند رسمی خودرو پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید بر داشتن سند رسمی برای انتقال خودرو اصلا ضرورتی ندارد. وقتی قانون داریم تاکید بر این امر پیچاندن مردم و مجلس است و نیازی به استفساریه جدید در مجلس نداریم.

وی در ادامه بیان کرد: هیچ جای قانون نگفته است که ثبت اموال منقول در دفترخانه الزامی است. هیچ جا اجبار نیست و اگر کسی به این مساله تاکید می‌کند، حقوقدان نیست.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس درباره تکلیف افرادی که برای انتقال خودرو با برگ سبز به وکالت نامه احتیاج دارند اما دفترخانه‌ها از دادن وکالت نامه به آن‌ها ممانعت به عمل می‌آورند توضیح داد: دفترخانه‌ها نباید از ارائه وکالت نامه به افراد برای ثبت خودرو ممانعت کنند، در این امر قوه قضائیه هم پشتیبان مردم است. این اقدام دفترخانه‌ها گروکشی است. همه باید برای دریافت برگه سبز به راهور و نیروی انتظامی مراجعه کنند؛ نیازی هم به وکالت نامه نیست و فقط برگ سبز خودرو برای مالکیت کافی است.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی افزود: لزومی ندارد مردم برای انتقال سند به دفترخانه مراجعه کنند. تشخیص صحت شاسی خودرو و موتور خودرو کار تخصصی راهور است ،زیرا برگه سند مالکیت را از ابتدا آن‌ها صادر کرده‌اند و تا انتها هم آن‌ها سایر اقدامات را انجام می‌دهند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه کسی که خیلی وسواس دارد می‌تواند به دفترخانه برود، توضیح داد: برای مردم مشکل را برداشتیم و برگه سبز بهترین راه انتقال سند خودرو است و پلیس راهور هم باید مبلغ کمی از مردم دریافت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار