وب سایت کانادایی گلوبال ریسرچ با انتشار مقاله‌ای هرگونه حضور نظامیان آمریکا در سوریه را غیرمجاز قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ایوا بارتلت» نویسنده مشهور کانادایی در خصوص اقدامات ضد سوری آمریکا، در مقاله‌ای نوشت: با آغاز دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا این کشور سیاستی خصمانه علیه سوریه در پیش گرفته است و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه‌ای را علیه مردم این کشور به اجرا درمی‌آورد.

در بخشی از این مقاله که در وب سایت کانادایی گلوبال ریسرچ منتشر شده، آمده است: حضور نظامیان آمریکایی در سوریه غیرقانونی است. موضع مقامات این کشور علیه مردم کشوری که ۱۰ سال است جنگ با تروریست‌ها را تحمل می‌کنند، هیچ تغییری نکرده است. مردم سوریه زندگی سختی را تحمل می‌کنند چراکه غربی‌ها با هدف ضربه زدن به اقتصاد سوریه، این کشور را به گونه‌ای تحریم کردند که تامین غذا، دارو و خدمات بهداشتی در این کشور با مشکل روبرو شده است.

او در ادامه افزود: جیمز جفری، نماینده سابق آمریکا در امور سوریه به طور علنی اعلام کرد که تحریم‌‎های آمریکا مردم سوریه و معیشت آن‌ها را هدف قرار می‌دهد. از سویی دیگر نظامیان آمریکایی به غارت و سرقت نفت سوریه و نظامیان اشغالگر ترکیه به حملات خود به روستا‌های سوریه ادامه می‌دهند و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

بارتلت در پایان این مقاله آورده است: رسانه‌های غربی و سازمان ملل متحد در گزارش‌های خود این حقایق را به طور کامل نادیده می‌گیرند و این رسانه‌ها با به راه انداختن پروپاگاندایی علیه سوریه آن را همچنان ناامن جلوه داده و بازگشت پناهجویان به آن را انکار می‌کنند.

مقامات سوریه بار‌ها از حضور نظامیان آمریکایی و ترکیه در خاک خود اعلام نارضایتی کرده و خواستار خروج آن‌ها از کشورشان شدند. منابع محلی سوری نیز چندین بار افشا کردند نظامیان آمریکا با اشغال میدان نفتی العمر سوریه نفت این کشور را با استفاده از گذرگاه‌های غیرقانونی به پایگاه‌های خود در عراق منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار