بد رفتاری چند تن از کادر درمان بیمارستان فرقانی در ماجرای پانسمان دست نوزاد قمی و انعکاس آن در فضای مجازی خبر ساز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، در روزهایی که مدافعان سلامت صحنه هایی از ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشته اند انتشار  متنی از  گلایه و شکایت یک پدر قمی از سوء رفتار تنی چند از کادر درمان بیمارستان فرقانی در ماجرای پانسمان دست نوزاد چند ماهه  اش در فضای مجازی و دست به دست شدن آن با واکنش های متفاوتی از کاربران رو برو شد.

 این پدر قمی با انتشار متنی در فضای مجازی شرح واقعه را این طور بیان کرده است:روز جمعه، نهم مهر  دست فرزند  چند ماهه‌ ام  لای در رفت، در ابتدا فرزندم را به  بیمارستان ولیعصر (عج)بردیم گفتند کاری از ما برنمیاد، بروید بیمارستان  نکویی.


حمید اعرابی ادامه داده است :فرزندم را به بیمارستان نکویی بردیم برایش عکسبرداری نوشتند. مدت زمان زیادی در اتاق رادیولوژی از بچه ام خون رفت،  بزرگواری که کف زمین  را  تی می‌کشید، شاهدست.


این پدر قمی می گوید:متصدی آن جا را  صدا زدم،گفتم  آقا، بچه خیلی بی‌قراره است، خیلی طول می‌کشد؟با لحن بسیار بدی گفت: مریض اینجاست، مگه حالیت نیست؟صدام بلند شد، گفتم چرا توهین می‌کنی؟


او عنوان کرده است:از این ماجرا  گذشت،  عکس را که گرفتم، دکتر اورژانس دید،  پانسمان برای فرزندم نوشت .رفتیم اتاق ۶ برای  پانسمان. پرستار شروع کرد به شست و شوی زخم، بچه بی قراری می‌کرد به طوری که  از شدت گریه سیاه شد و نفسش بند آمد ،اما آن آقا بی‌توجه بود ، همسرم طاقت نیاورد، بچه را کشید و بغل کرد تا نفسش برگشت،اما به آن آقا برخورد و  باند‌های پانسمان را باز کرد و با عصبانیت پَرت کرد در  سطل زباله و گفت: من پانسمان نمی‌کنم، بروید بیرون.به همسرم گفتم: شما برو بیرون من هستم. آن آقا دوباره رو به من کرد و  گفت، گفتم پانسمان نمی‌کنم که نمی‌کنم. بروید بیرون...

پاسمان


او ادامه داده است :ملتمسانه نگاهش کردم، هنوز از دست بچه خون می‌چکید. بی‌خیال رفت، نشست پشت میز. خانمم داشت از اتاق خارج می‌شد. دوباره با صدای بلندتری به من گفت با شما هستم،  بروید  بیرون. من پانسمان نمی‌کنم.منم گفتم آقای محترم، ناز نکن، بیا دست این بچه را پانسمان کن، بریم...


اعرابی عنوان کرده است:انگار که بهانه دستش داده باشم، دوید بیرون و پزشک اورژانس را آورد. شاهدان بیرون اتاق گفتند داستان را با کلمات توهین‌آمیز برای دکتر اورژانس تعریف کرد. دکتر یک‌طرفه از همکارش حمایت کرد.


این پدر قمی ادامه داد:من هم گفتم: تا بچه‌ ام پانسمان نشود، از این اتاق بیرون نمی‌روم، شما حقوقتان را از امثال من می‌گیرید. این آقا حق نداشت به ما بگوید از اتاق بروید بیرون...دکتر اورژانس که مرد کاملی بود، یک باند معمولی دور دست بچه پیچید و گفت:کار ایشان نیست، بگذارید پزشک متخصص ببیند.


اعرابی با بیان این که  از ساعت حدود دو که این اتفاق‌ها افتاد تا حدود چهار عصر برای پانسمان معطل شده است، گفت: دکتر جراح اورتوپد فرزندم  را معاینه کرد  و گفت باید بستری شود؛ یک میلیون تومان هم به اسم پذیرش بستری از من هزینه گرفتند.

این پدر قمی ادامه می دهد : به من گفتند بچه باید چهار ساعت ناشتا باشد و  شیر نخورد، باید رگ بگیریم،  بچه اذیت شد تا بالاخره از مچ پایش رگ گرفتند و آنژیوکت زدند؛ گفتند باید بی‌هوشش کنیم و در  اتاق عمل دستش را بخیه بزنیم. حدود ساعت پنج، بچه از بی‌حالی خوابش برد. دو ساعتی خوابید. هفت که بیدار شد، متاسفانه هنوز دکتر نیامده بود. گفتم می‌خواهم رضایت بدهم، بچه‌ ام را ببرم. گفتند: برو از صفحه اول دفترچه بیمه کپی بگیر و  بیار.من هم  برای کپی تا نزدیکی چهل‌اختران رفتم، خلاصه یک‌میلیون تومان پول دادم، فرم رضایت و کپی دفترچه بیمه هم دادم، مطلقاً هیچ کاری هم برایمان نکردند.

در پی انعکاس متن گلایه این شهروند قمی  در فضای مجازی در مورد پانسمان دست فرزندش جلسه بررسی شکایت با حضور دکتر پرهام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر حکیم الهی رئیس بیمارستان فرقانی و دکتر غلامحسینی مدیر بیمارستان برگزار و موضوع بررسی شد.

در این جلسه دکتر حکیم الهی رئیس بیمارستان فرقانی طی تماسی با پدر این نوزاد، ضمن عذرخواهی شرح تکمیلی ماجرا را بررسی و ارائه کرد.

جلسه بررسی شکایت درباره ماجرای پر دردسر پاسمان دست نوزاد قمی

همچنین اظهارات کادر بیمارستانی نیز شنیده و مقرر شد تا جلسه‌ای با حضور پدر فرزند و همچنین کادر بیمارستان برگزار و موضوع پیگیری شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
با سلام.من نمیدونم واقعا چرا بعضی از پرسنل اینقد ادا واطفار دارن خوبه که شما حقوق مردمو نمیدین اگه نکه معلوم نیست چکار میکردین.اما بر عکسش من دو مرتبه بخاطر بیماری در بیمارستان بستری شدم خدا شاهده هیچی جز خوبی این عزیزان نمیتونم بگم خدا حفظشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اصلا بیمارستان نکویی بدرد نمی خوره ،خاله من ضربه مغزی شد اورژانس برد بیمارستان نکویی اونجا هوشیار بود به سوال های که ازش پرسیدند جواب داد بعد چند بار حالش به هم خورد اصلا توجهی بهش نکردند رفت تو کما .الان نزدیک ۳ماه هست که تو کما هستش،کی جواب گوی ما هست ،یه خانواده از هم پاشیده ،خدا از سرشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
از باشگاه خبرنگاران جوان بابت درج خبر مردمی سپاسگزارم. امیدوارم پیگیر این خبر بوده و نحوه‌ی برخورد مدیران مسئول با این کارمندان را نیز درج فرمایند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۲۳:۲۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
با تمام سختی کار یه طفل کوچک که گناهی ندارد انشالله که بااین کادر درمان برخورد واقعا جدی صورت گیر تا دیگر شاهداین گونه رفتارها انشالله نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
مسئولین محترم پیگیری و پاسخگویی خواست مردم است.
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۱:۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
کاش یکی بود پیگیری میکرد .تا دیگه این اتفاق ها تکرار نشه
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خیلی ها بدرفتاری می بینند از کادر درمان سکوت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
با عرض سلام ،در هر شغل ومقامی انسان خوب وبد پیدا میشه ولی متاسفانه در چند سال اخیر بعلت ضعف مدیریت ونظارت وقوانینی که صرفا جهت حمایت از پرسنل سازمانها وضع کردن هر گونه اعتراضی هر چند مسالمت امیز ومودبانه با برخورد تند کارمندان مواجه خواهیم شد قطعا فرد بیمار وهمراه ان به خودی خود استرس ونگرانی دارند وتاخیر ویا عدم جواب دهی درست باعث افزایش این استرس خواهد شد پس لازم کادر درمان با سعه صدر بیشتری برخورد کنند از طرف دیگر طبق قانون هیج کادر درمانی حق ندارد برای اعتراض همراه کار درمان رو رها کند چون احتمال بوجود امدن حادثه جبران ناپذیری خواهد بود ودر صورت انجام این مورد مافوق وی باید به شدت با وی برخورد کند البته اگر منصف وقانون مدار باشد
Iran (Islamic Republic of)
جواد محیدی
۱۱:۲۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
منم مشابه همین تجربه رو تو بیمارستان گلپایگانی چند سال قبل داشتم.اخرش هم با رضایت خودم بچه رو از بیمارستان مرخص کردم و آوردمش خونه.یکی نیست بگه آدم حسابی تو اصلا فلسفه وجودیت تو بیمارستان چیه؟دوستان عزیز در همیشه رو یه پاشنه نمی چرخه.سوخت وسوز داره اما مطمن باش دیر و زود نداره.البته خدایی پرسنل و کارکنان زحمتکش هم کم نیست.از اونا هم متشکریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
سلام.اشتباه این پدرقمی این بوده که فرزندش را به بیمارستان فرقانی برده.آنجا قصابخانه است بایستی یا یک کلینیک تخصصی که در جمعه درقم باز است می برد ویا میبرد به تهران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
درسته که کادر درمان بسیار خسته هستند ولی مردم هم از این وضعیت خسته تراز اونا هستند لذا می بایستی به همدیگر احترام بگذارند و کادر درمان نگرانی والدین یک نوزاد را درک کنند انشاء الله. موضوع دیگر تکرار نشه و رفتارها اصلاح بشه .به امید رهایی از این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
من هم تجربه زایمان در یکی از بیمارستان های قم رو دارم.نمیدونم چرا کارکنان بیمارستان خشن و طلبکار بودند.درک این مطلب که مراجعه کننده ،دچار مشکل و درد و دلهره است انقدر کار سختیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
اخراجججججج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
به امید اصلاح رفتار این عده‌ی کم
Iran (Islamic Republic of)
احسان مطیعیان
۰۹:۱۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
باسلام حتما پیگیری شودتاحق کسی ضایع نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
هیچ کاری نمی‌کنند. اگر توی این مملکت با خلافکار برخورد شده بود، اینهمه مشکل وجود نداشت و کشوری پیشرفته بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
تو رو خدا نظارت و رسیدگی کنید تا دوباره این برخورد های بد تکرار نشه کسی که میاد بیمارستان احتیاج به کمک و دلجویی داره نه بد اخلاقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
آقای دکتر قدیر... آقای دکتر پرهام... آقای دکتر حکیم الهی... امیدوارم قول برخورد، وعده پوچ نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
امیدوارم که مدیران بهداشت و درمان با برخورد قاطع خود ریشه‌ی این نوع رفتارها را بخشکانند و از حیثیت شغلی انبوهی از همکاران فداکار خود دفاع کنند.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۷:۱۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
من فرض رو بر بد رفتاری پدر اون بچه میزارم
اما آیا درسته که انتقام پدر رو از بچه نوزاد بگیرن
با کمال احترام برای کادر درمان کشور با این قبیل رفتارهای نادر در سیستم درمانی برای حفاظت از بقیه عزیزان باید به شدت برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۶:۰۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
انشاالله برخورد جدی بعمل بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
فردا با یه‌عذرخواهی قضیه را ماست مالی میکنند ،بسی خیال باطل است‌که فکر کنید‌کارمند خاطی را‌توبیخ‌یا مجازات کنند ،اینها‌مردم براشون ارزشی ندارن‌،بعضیشون انگاراز دماغ‌فیل‌افتادن،بعضی ازاین کادرهای‌درمان خیلی بداخلاق هستند‌وبا‌بیماروهمراه او‌بدرفتاری می کنند،البته تو اینها‌تعدادی هم هستند که وظیفه شون را خوب انجام میدن ،خدا‌خیرشون‌بده،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
وقتی به در و دیوار نوشتن توهین به فلانی جرمِ فلان داره، وقتی حق خودت رو هم بخوای میگن توهین کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمدی مهر
۰۵:۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
معذرت خواهی رئیس بیمارستان هم جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
واقعا برای سیستم پزشکی باید فکری کرد .بعضی ها با جانشان مدافع سلامت مردم هستند ولی بعضی انگار بستانکار مردم ....این واقعیت که طفل معصومی چندین ساعت بخاطر سهل انگاری بعضی ها باید خون از بدنش برود و آدمهای مرتبط نقش شمر را بازی کنند واقعا جای تفکر دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
سلام علیکم
این درد دل خیلی از پدرهاست
ممنونم آقای اعرابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
من واقعا موندم چطور اون پرستار بی‌رحم دلش اومد با یه بچه شیرخوار این کارو بکنه؟ مگه اینا روزی که استخدام. میشن قسم نمیخورن؟ چرا باید کار به اینجاها (رسانه ای بشه) بکشه تا رسیدگی کنن؟؟؟؟
اگر مقامات مسئول برخورد شایسته ای با اینحور پرسنل بکنن دیگه کسی جرأت نمیکنه از این رفتارهای غیرانسانی با بیمار داشته باشه.
از آقای اعرابی (پدر بچه) واقعا ممنونم که بعد از تمام شدن کار بیخیال نشدن و پیگیری کردن، باید کار ایشون برای ما هم درس بشه که جلوی ظلم کوتاه نیاییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
من واقعا موندم چطور اون پرستار بی‌رحم دلش اومد با یه بچه شیرخوار این کارو بکنه؟ مگه اینا روزی که استخدام. میشن قسم نمیخورن؟ چرا باید کار به اینجاها (رسانه ای بشه) بکشه تا رسیدگی کنن؟؟؟؟
اگر مقامات مسئول برخورد شایسته ای با اینحور پرسنل بکنن دیگه کسی جرأت نمیکنه از این رفتارهای غیرانسانی با بیمار داشته باشه.
از آقای اعرابی (پدر بچه) واقعا ممنونم که بعد از تمام شدن کار بیخیال نشدن و پیگیری کردن، باید کار ایشون برای ما هم درس بشه که جلوی ظلم کوتاه نیاییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خدا لعنتشون کنه بعضی دکترها ی بی وجدان رو،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
شیوه پاسخگوئی در سیستم اداری اصلا اجرا نمیشه.... کادر درمان حقوق میگیرن تا به مردم خدمات بدن.... خیلی از فارغ التحصیلان رشته پزشکی هم بیکار هستند و علاقه مند به خدمترسانی... لطفا قبل از استخدام کادر درمان دوره های آموزشی برخورد با ارباب رجوع رو براشون برگزار کنید تا شاهد اینچنین وقایع دردناک نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
احسنت به کادر درمان مسئولیت پذیر.. ایثار و گذشت پزشکان بر همه ملت ایران ثابت شده است، و پوزش این صنف والا، از یک خطا، هرچند کوچک، نشانه شخصیت و مسئولیت پذیری جامعه پزشکان مسلمان است، زهی افتخار به چنین جامعه نخبگانی مسئولیت پذیر... ای کاش و ای کاش که همه اصناف و جوامع صنفی دیگر، چنین مسئولیت پذیر بودند و از خطاهای خود عذرخواه و به دنبال اصلاح...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
واقعا باید تاسف خورد به حال انسانیت که در وجود بعضی از مردم نماها مرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خواهشا با وجدان باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
ولیعصر میرفت بیشتر اذیتش میکردن. کل بیمارستان های قم بی سر و صاحابه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناصر حسنی
۰۰:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
واقعا جای تاسف داره که یکی دو نفر بی معرفت نادان باعث میشن به این همه ایثار و زحمات پزشکان و پرستاران و کلیه کادر درمان لطمه وارد بشه
دانشگاه علوم پزشکی لطفا با این وصله های ناجور برخورد کند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناصر حسنی
۰۰:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
واقعا جای تاسف داره که یکی دو نفر بی معرفت نادان باعث میشن به این همه ایثار و زحمات پزشکان و پرستاران و کلیه کادر درمان لطمه وارد بشه
دانشگاه علوم پزشکی لطفا با این وصله های ناجور برخورد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
باید برخورد جدی و بازدارنده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
بنظرتون اون آقایی که گفته دست بچه رو پانسمان نمی‌کنم که نمی‌کنم، تو روضه‌ی حضرت علی اصغر (ع) گریه هم می‌کنه؟
اصلاً حسش نسبت به حرمله چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
این اگر بود توی کربلا یه تیر هم خودش پرتاب می‌کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
حرمله رو گذاشته تو جیبش ،خخخخ
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
شنیدم میگن برا این که بعضی پرستاران حقوق درست حسابی نمیگیرن شاکی هستن سر مردم خالی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خب چه ربطی داره.
کارگری که ۳ماهه حقوق نگرفته سرِ کی خالی کنه؟
بعضی ها پورو شدن
از موضعِ بالا به مردم نگاه می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه این امور کم و بیش در بسیاری از بیمارستانها رخ میدهد و بعلت عدم داشتن قدرت بیان یا عدم دسترسی به فضای اجتماعی بسیاری از این گونه امور ،مسکوت و بدون پیگیری می ماند.
خدا رو شکر که یکی پیدا شد که بتواند صدای خود رو به گوش مسؤولین مربوطه برساند ، بلکه این باعث دقت و تجدید نظر در نحوه برخورد و احترام کادر درمانی نسبت به مراجعین و بیمارانی که عاجزانه به این مراکز درمانی پناه میبرند بلکه تسکینی بر درد خود پیدا کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
پارسال برای زایمان رفته بودیم بیمارستان گلپایگانی همراه بیمار بپدم یک بار پرستار را صدا زدم نمی‌دونید چه قشقرقی به پا کرد گفت چه خبرته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
موقع هایی که توی ایستگاه پرستاری دور هم هستند باید ببینی.
گشت ارشاد اونجا باید ایستگاه بزنه نه توی صفاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
درس اخلاق اموزش داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
با این چیزا درست نمیشه
زور باید بالا سر بعضی ها باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
سلام درد زیاد است ولی ایشان توانسته صدایش را بلند کند . بنده از 5 عصر تا 4 صبح همسرم از درد می پیچید از درد زیاد بعد از جراحی افت فشار پیدا کرده بود ( فشار ان 5 بود ) وقتی صدایم را بلند کردم با مامور مواجه شده دیگر با پارتی بازی توانستم پزشک جراح و رئیس بیمارستان را با خبر کنم .
Iran (Islamic Republic of)
پری
۲۱:۰۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
بعضی ازکادردرمان انگارازدماغ فیل افتادن