معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت : روند صدور مجوز برای آغاز نوسازی مسکن روستایی چند ماه طول می‌کشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،خانجانیان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در روند صدور مجور برای ساخت مسکن روستایی، دهیاری‌ها مرجع صدور پروانه هستند و آن‌ها باید برای صدور پروانه از بنیاد مسکن استعلام بگیرند که این روند بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان می‌برد.

وی اضافه کرد: بعد از استعلام متقاضیان به دفاتر طراحی و تهیه نقشه ساختمان معرفی می‌شوند که آن هم بین ۲ تا ۳ هفته به طول می‌انجامد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: البته اگر متقاضیان از نقشه‌های ثیپ استفاده کنند این پروسه زمانی برای آن‌ها حذف می‌شود.

وی گفت: اراضی عده‌ای از متقاضیان خارج از محدوده طرح هادی است که باید ابتدا زمین خود را در کارگاروه تغییر کاربری و الحاق به محدوده طرح هادی درخواست بدهند که این روند هم ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اگر زمین متقاضی داخل طرح باشد پروسه روند آن نیز یک ماهه خواهد بود.

خانجانیان افزود: بعد از صدور پروانه، متقاضی به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شود.

وی درباره ضمانت‌های بانکی هم گفت: تا کنون در استان ۵۲ هزار واحد ساخته شده است که ۴۵ هزار مورد از آن‌ها از تسهیلات استفاده کرده اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ضمانت ۹۵ درصد از این واحد‌ها سفته زنجیره‌ای است.

خانجانیان افزود: اگر بانک‌های عامل با متقاضی درباره نوع ضمانت همکاری نکنند بنیاد مسکن بانک عامل متقاضی را تغییر خواهد داد.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار