مقام آمریکایی در اعتراض به تداوم سیاست‌های ضد مهاجرتی استعفا کرد

یک مقام آمریکایی استعفای خود را به دلیل تداوم سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت پیشین این کشور ارائه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «هارولد کاه» مشاور حقوقی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به تدوام سیاست‌های دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در زمینه‌های مهاجرتی و غیرانسانی دانستن آن، استعفا کرد.

بنابر اعلام این نشریه استعفای کاه در اعتراض به سیاست مهاجرتی با نام «بند ۴۲» اعلام شد. این سیاست از زمان دونالد ترامپ آغاز شد، کاه آن را «ضدانسانی و غیرقانونی» دانسته است.

او نامه استعفای خود را در تاریخ ۲ اکتبر (۱۰ مهر) ارائه کرده و در آن گفته است که سیاست بند ۴۲ نگرانی‌های بسیاری درباره عدم پایبندی آمریکا به قوانین بین‌المللی را نشان می‌دهد.

دونالد ترامپ در دوران ریاست خود سیاست‌های ضد مهاجرتی بسیاری داشت، به طور مثال او احداث دیواری حائل در مسیر خط مرزی آمریکا با مکزیک را آغاز کرد. هدف او از این اقدام جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از این مرز‌ها به خاک آمریکا بود.

در حال حاضر نیز بسیاری از این مهاجران امیدوارند درخواست پناهندگی آن‌ها در آمریکا مورد قبول واقع شود، ولی دولت واشنگتن به بهانه همه‌گیری کرونا گفته فعلا برنامه‌ای برای بررسی درخواست پناهندگی این افراد ندارد و آنها یا باید در اردوگاه‌های مرزی منتظر باشند و یا اینکه فعلاً به کشور خودشان بازگردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار