کمیشنر عالی اداره پناهجویان سازمان ملل تاکید کرد که کمک‌های فوری بشردوستانه همین حالا باید برای افغانستان فراهم شود.

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فلیپو گراندی٬ کمیشنر عالی اداره پناهجویان سازمان ملل متحد اظهار داشت که شهروندان افغانستان با بی سرنوشتی جدی روبرو شده اند.

فلیپو گراندی با تاکید بر اینکه کمک‌های فوری بشردوستانه همین حالا باید برای افغانستان فراهم شود افزود: باید راه‌ها در یک فرصت زود در یافته شوند تا از سقوط خدمات عامه و اقتصاد افغانستان جلوگیری شود.

گراندی افزود: «میلیون‌ها افغان بیش از ۴۰ سال است که آواره شده‌اند و تحولات اخیر چالش‌های تازه ای را ایجاد کرده است. من ماه گذشته به افغانستان سفر کردم. شما از من و بسیاری دیگر در جامعه مدد رسانی شنیده‌اید که می‌گویند کمک‌های بشردوستانه گسترده و بدون قید و شرط باید فورا انجام شود. عدم اجرای فوری این راه حل‌ها، در ظرف چند هفته نه در مدت زمان بیشتر، بحران را تشدید می‌کند. اگرچه من همیشه در پیش بینی‌های مربوط به جابجایی جمعیت محتاط بوده ام، اما معتقد هستم که چنین وضعیت بحرانی باعث آواره شدن جمعیت بزرگ در داخل و آواره شدن در خارج شود.»

کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان تاکید کرد که باید در موارد کلیدی از جمله حقوق زنان و حقوق اقلیت‌ها وارد گفتگوهای سازنده با طالبان شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار