نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق تاکید کرد تأیید نتایج انتخابات عراق صرفا بر عهده نهاد‌های بغداد است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العراقیه، «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق تأکید کرد که تأیید نهایی نتایج انتخابات پیش روی عراق صرفا بر عهده نهاد‌های عراقی خواهد بود و کار ناظران بین‌المللی صرفا نظارت بر روند اجرای انتخابات است.

وی در مصاحبه با شبکه رسمی «العراقیه» گفت: شورای امنیت حمایت‌های گسترده‌ای از دفتر سازمان ملل در عراق کرده و ناظران این سازمان در همه شهر‌های عراق حضور خواهند داشت.

پلاسخارت گفت: حدود ۹۰۰ کارمند وابسته به سازمان ملل و نهاد‌های وابسته به آن برای کمک به اجرای انتخابات عراق همکاری می‌کنند.

وی تأکید کرد: مسئولیت این گروه کنترل شفافیت و سلامت انتخابات و ارائه مشورت و کمک است و نه تأیید نتایج آن است، زیرا تأیید نتایج انتخابات صرفا بر عهده نهاد‌های عراقی یعنی کمیساریای مستقل انتخابات و دادگاه فدرال است.

پلاسخارت ابراز امیدواری کرد که بلافاصله بعد از انتخابات دولتی توانمند در عراق شکل بگیرد.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق روز شنبه اعلام کرد که این سازمان از هیچ تلاشی برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق دریغ نخواهد کرد. صدای شهروندان شنیده خواهد شد و شهروندان عراقی وظیفه بزرگی دارند و آن مشارکت در انتخابات پارلمانی است.

انتخابات عراق ۱۸ مهر (۱۰ اکتبر) برگزار خواهد شد. پیش از این به دنبال اختلافات میان احزاب این کشور برخی از آن‌ها اعلام کرده بودند در این انتخابات شرکت نخواهد کرد، اما با نزدیک شدن به زمان انتخابات کسانی مانند «مقتدی صدر» رئیس جنبش صدر عراق اعلام کرد به کارزار انتخابات باز خواهد گشت.

چندی پیش هم «آیت‌الله سید علی سیستانی» مرجعیت عالی عراق از این انتخابات حمایت کرده و از مردم عراق خواست در انتخابات شرکت کنند. او از کسی حمایت نکرده و صرفا اعلام کرد عراقی‌ها به کسی رای بدهند که به دنبال خیر این کشور و خواستار پیشرفت عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار