نام خاندان سلطنتی قطر هم در اسناد پاندورا به چشم می‌خورد

افشای بخش‌های دیگری از اسناد پاندورا حاوی ۱۲ میلیون سند مالی و مالیاتی، رشوه و تخلف شماری از مقامات جهان به خاندان سلطنتی قطر هم رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، افشای سندی دیگر در رسانه‌های انگلیس مبین آن است که خاندان سلطنتی قطر دو ساختمان گران قیمت در لندن به ارزش حدود ۱۲۰ میلیون پوند را با زد و بند‌هایی خریداری کردند که بتوانند از پرداخت بیش از پنج میلیون پوند مالیات معاف شوند.

قطر از جمله کشور‌هایی است که سرمایه‌های زیادی به انگلیس آورده است و املاک زیادی نیز در لندن خریده است.

منبع اسناد لو رفته از ۱۴ شرکت مالی و حقوقی جهان از جمله در انگلیس است که با مشارکت نهاد‌های شفاف سازی و شماری از رسانه ها‌ی جهان و به دلایلی که هنوز ابعاد آن فاش نشده است مبادرت به افشای این اطلاعات کردند.

یکی از مالکان ۹۵ هزار شرکتی که واسطه خرید املاک و مستغلات بوده اند در جزیره ویرجین انگلیس فعالیت می‌کند که یکی از بهشت‌های مالیاتی توصیف شده است.

این اسناد نشان می‌دهد که چگونه سران و صاحبان قدرت در جهان ثروت ملی و منابع ملت‌های خود را بصورت شخصی و برای خود و نزدیکان به دیگر کشور‌ها منتقل می‌کنند.

شانه خالی کردن از پرداخت مالیات با دور زدن قوانین یا سوء استفاده از خلاء قانونی و نیز تخلف و تقلب و پولشویی و رشوه از دیگر موارد اتهامی به مقاماتی است که نامشان در اسناد پاندورا منتشر شده است.

اسناد پاندورا همچنین افشا کرده است که چگونه الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و نزدیکانش پنهانی دست کم ۱۷ ملک به ارزش حدود ششصد میلیون دلار در پایتخت انگلیس خریده اند.

پیش بینی شده است در روز‌های آینده ابعاد دیگری از جعبه (اسناد) پاندورا که در داستان‌های یونان قدیم صندوق حاوی شر و بدی بوده است، افشا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار