رتبه نخست صادرکنندگان بوشهری در عمل به تعهدات ارزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت: نسبت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان استان ۱۱۰ درصد بوده است و از این نظر رتبه نخست را در کشور داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: طبق ارزیابی سازمان توسعه تجارت ایران عملکرد صادرکنندگان این استان در حوزه ایفای تعهدات ارزی از ۲۲ مهر ۱۳۹۷ تا ۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱۰ درصد بوده  و از این نظر بوشهر در میان ۳۱ استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

او افزود: ارزش کل تعهدات ارزی بنگاه‌های صادراتی استان در این مدت، ۶ میلیارد و ۳۹۵ میلیون یورو، میزان تعهدات ایفا شده ۷ میلیارد و ۶ میلیون یورو، فروش ارز در سامانه نیما ۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون یورو و میزان واردات در قبال صادرات ۹۹ میلیون یورو بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: صادرکنندگان با وجود برخی از مشکلات پیش‌رو در بخش تجارت خارجی مانند تحریم‌ها و ...، موفق شدند عملکرد مطلوبی داشته باشند و علاوه بر صادرات کالا، به تعهدات خود در قبال کشور نیز بخوبی عمل کنند.

حسینی عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام برای رونق صادرات بخش خصوصی تسهیل‌گری و مقررات زدایی است که در این صورت صادرکنندگان این بخش می‌توانند با توانمندی خود حتی در شرایط دشوار امروز نیز به بازار‌های خارجی ورود کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.