معاون بنیاد مسکن گلستان گفت: بیش از ۹۰ درصد مسکن زلزله زده‌های رامیان، آزادشهر و مراوه تپه تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، داوود خسروی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان گفت:در زلزله مهر ۱۳۹۹ شهرستان‌های آزادشهر و رامیان، منازل ۲۵۰ نفر در ۱۰ روستا آسیب دید که بنیاد مسکن به هر واحد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه، ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و ۸ تن سیمان رایگان همراه با نظارت و طراحی و پروانه رایگان داد تا خود منازل خود را بسازند. 

او افزود: با این تسهیلات تا کنون ساخت ۹۰ درصد منازل روستاییان تمام شده و تنها در روستای ویرو رامیان ۵۰ درصد ساخته شده و در آن ساکن شده اند و بقیه هم در مراحل دیوار چینی لوله کشی تاسیسات و آب و برق قرار دارد.

 خسروی گفت: به علت کوهستانی بودن منطقه و طولانی شدن فرایند ساخت و افزایش هزینه‌ها، تسهیلات داده شده به روستاییان ویرو کفاف نداد و برای رفع مشکل ضمن مذاکره با بنیاد مسکن کشور مجوز پرداخت تسهیلات متمم را اخذ و موافقت بانک مسکن استان را جلب کرده ایم تا با پرداخت این تسهیلات قبل از فرا رسیدن زمستان مسکن روستاییان ویرو هم تکمیل شود.

او  افزود: از روستائیان ویرو خواهشمندیم با تمام شدن فصل کشاورزی در مدت باقی مانده تا سرمای زمستانه ساخت مسکن خود را به پایان برسانند.

خسروی در باره مسکن روستاییان زلزله زده‌های مراوه تپه هم گفت: ساخت ۸۵ درصد از ۱۵۰ مسکن آسیب دیده روستا‌های مراوه تپه به پایان رسیده و بقیه هم قبل از فرا رسیدن سرمای زمستان به پایان می‌رسد.

بامداد هفدهم شهریور ۱۳۹۹ زلزله ۵.۱ ریشتری در شرق استان گلستان و زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ۵ مهر ۱۳۹۹ مراوه تپه در شمال شرقی گلستان را لرزاند و به منازل مسکونی روستاییان خسارت زد.

منبع:صدا و سیما

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.