رئیس اداره دام‌پزشکی نهاوند از واکسیناسیون بیش از ۵۹۲ هزار رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، میثم قیاسی رئیس اداره دام‌پزشکی نهاوند گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰۰ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین برای مقابله با انواع بیماری در این شهرستان واکسینه شدند.

او با اشاره به نقش مهم دام و طیور در تأمین مواد غذایی جامعه، افزود: همچنین به‌منظور کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی از اول سال‌جاری تاکنون برای بیش از  ۵۹۲ هزار رأس دام سبک و سنگین شهرستان برای مقابله با انواع بیماری‌های دامی واکسینه رایگان انجام شده است.

رئیس اداره دام‌پزشکی نهاوند ادامه داد: با حضور پررنگ بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در بحث پیشگیری از بروز بیماری دامی و مشترک بین انسان و دام عملیات واکسیناسیون دام سبک(گوسفند و بز) و دام سنگین(گاو) علیه بیماری آبله، شاربن، تب برفکی، تب مالت، لمپی اسکین و پی پی آر( طاعونِ نشخوارکنندگان کوچک) انجام شده و همچنین هزارو ۱۰۰ قلاده سگ در سطح شهرستان واکسن هاری و برای ۲۸۸ رأس دام سنگین تست سل انجام شده است.

قیاسی اجرای عملیات‌های واکسیناسیون دام و طیور، بازدید از مرغداری‌ها و دامداری‌ها برای مراقبت از بیماری‌ها، بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز جمع‌آوری شیر و عسل  به منظور کنترل و افزایش کیفیت عرضه فراورده‌های خام دامی در این مراکز به صورت مستمر و روزانه در سطح شهرستان انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه وظیفه دامپزشکی تأمین بهداشت دام و حفاظت و صیانت از جمعیت دامی منطقه به عنوان یک سرمایه ملی است از تمامی دامداران به ویژه دامداران روستایی درخواست کرد برای حفظ سرمایه خود در برابر بیماری‌های واگیر دامی همکاری لازم را با گروه‌های اعزامی دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار