رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین از اجرای طرح "رویداد پیشگام" در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت‌الاسلام زهرایی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در طرح پیشگام سعی می‌شود با به کارگیری ظرفیت‌های موجود در استان قزوین جهت شناخت دقیق و ریشه یابی و حل مسائل در سطح استان اقداماتی صورت گیرد.

حجت الاسلام زهرایی افزود: افرادی که قابلیت ظرفیت‌سازی از استعداد‌هایی که فهم دقیقی از مسائل داشته و توانایی شناسایی مسائل و مشکلات مختلف در سطح استان را دارند و می‌توانند این مسائل را ریشه‌یابی نموده و راهکار‌های مناسبی ارائه دهند در طرح رویداد پیشگام مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

اواضافه کرد: گاهی اوقات ممکن است برخی دستگاه‌های متولی راهکار مناسب پیدا نکرده و یا تصورشان این است که برخی از راهکار‌ها کارایی مناسب را نداشته، بنابراین با توجه به نیاز جامعه امروز می‌توان از مجموعه‌ای از جوانان که با شجاعت به پیگیری مسائل پرداخته و بتوانند به ارائه راهکار در جهت حل مسائل و مشکلات و مطالبه‌گری در سطح استان بپردازند استفاده کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های ویژه در سطح استان قزوین در حوزه‌های دانشجویی، حوزوی و هنرمندان قطعا شاهد اجرای امور جدی و اساسی در استان خواهیم بود.

به گفته او، مطابق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای توسعه مسائل حلقه‌های میانی، شکل‌دهی و تربیت این حلقه‌ها از جمله وظایف دستگاه‌های فرهنگی است و با توجه به وجود شبکه‌های مردمی گسترده تحت اختیار سازمان تبلیغات اسلامی، این سازمان در حوزه حلقه‌های میانی و مطالبه‌گری جهت توسعه مخاطبین و دغدغه‌مند سازی مردم در آموزه‌های دینی نسبت به مسائل گوناگون می‌پردازد.

حجت‌الاسلام زهرایی در پاسخ به تفاوت زمینه کاری اندیشکده‌ها با طرح پیشگام گفت: اندیشکده‌ها ضمن تولید راهکار‌های سیاستی سعی بر محقق کردن این امور در حاکمیت و دولت و مجلس شورای اسلامی دارد، اما مخاطبان طرح پیشگام مسیر حل مسئله را از طریق به حرکت درآوردن اقشار مختلف جامعه در به اجرا درآوردن راهکار‌ها می‌پردازند.

محمود سلوک مسئول رویداد پیشگام تصریح کرد: طرح پیشگام رویکرد جدی را که در سازمان تبلیغات اسلامی حاکم است به جای اینکه لزوما و یا صرفا روحانیون را متولیان امر تبلیغ بداند، با استفاده از حلقه‌های میانی و کنشگران اجتماعی با افزایش کنش‌های مؤثر امر تبلیغ را در لایه‌های کلان جامعه به ظهور خواهد رساند.

سلوک گفت: هدف اصلی رویداد پیشگام، کشف و توانمندسازی حلقه‌های میانی و کنشگران اجتماعی است که با افزایش کنش‌های مؤثر آن‌ها بتوان مسائل مختلف در جامعه را فراگیر نموده که این امر یکی از رسالت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است.

او در ادامه افزود: مخاطبان اصلی رویداد پیشگام، کنشگران یا به عبارت دیگر نخبگان اجتماعی هستند که تمام تلاش آن‌ها شناخت درست مسائل و به حرکت درآوردن اقشار مختلف اجتماع جهت حل مشکلات می‌باشد.

مسئول رویداد پیشگام خاطرنشان کرد: رویداد ۱۶ روزه پیشگام از دو طریق رسانه‌ها و فضای مجازی و شهری و نیز سرشبکه‌ها و مسئولین استانی که نسبت به افراد با کیفیت استان شناخت دارند مخاطبان خود را شناسایی می‌کند.

سلوک بیان کرد: جهت شناخت افراد با کیفیت استان، ظرفیت‌های مختلف شناسایی شده و از آن‌ها ثبت نام به عمل آمده و ضمن مصاحبه با تمامی گروها، نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ گروه انتخاب شده و با ایجاد یک میدان و بستر واقعی برای تمامی گروه‌ها مسیر حل مسئله را ایجاد نموده و ضمن نقش دهی به کنشگران و اقشار مختلف جامعه به علت یابی و پیگیری مشکلات و حل مسائل در سطح استان بپردازند.

مسئول رویداد پیشگام در ادامه افزود: گروه‌های سنی مورد استفاده در این طرح از دو رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال و بالای ۳۰ سال بوده که اولویت با گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال بوده و هر گروه نیز شامل حداکثر تا ۴ نفر می‌باشد.

به گفته او، این گرو‌ها از بین اقشار مختلف بوده و حد ایدئولوژیک و محدودیت جنسیتی نیز نخواهد داشت، به عبارت دیگر هر فردی که دغدغه حل مسائل استان را دارد مخاطب طرح پیشگام خواهد بود.

سلوک گفت: این طرح ذیل اندیشکده ایتان نبوده بلکه مجری طرح مجموعه گام بوده و این طرح زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان انجام می‌گیرد و تأمین مالی این طرح نیز توسط این سازمان صورت خواهد گرفت.

او خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه به علت حضور در جلسات مختلف و آشنایی با مسئولین شهری تقاضا می‌شود ضمن انتشار طرح رویداد پیشگام، در اطلاع‌رسانی در سطح استان تلاش به عمل آورند.

در صفحه اینستاگرامی pisgam_roydad تبلیغات استان قزوین در حال انجام بوده و در آینده پوستر و تیزر و موشن رویداد پیشگام در این صفحه کار خواهد شد و همچنین ثبت‌نام گروه‌های مختلف در سایت evand آغاز شده و تا ۲۳ مهرماه سال جاری ادامه خواد داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار