مقام حزب الله: مقاومت برای محافظت از لبنان از تمام ابزار‌های مشروع استفاده می‌کند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که مقاومت حق دارد برای محافظت از لبنان از تمام ابزار‌های مشروع استفاده کند و از هیچ کس فرمان نمی‌پذیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی تاکید کرد که حق مسلم نیروهای مقاومت است که برای حفاظت از لبنان و مردم این کشور و مقابله با محاصره آمریکا از همه ابزار‌های مشروع استفاده کنند.

او در ادامه خاطرنشان کرد که حزب الله از هیچ کس فرمان دیکته شده نمی‌پذیرد زیرا هدف آن آزادی و استقلال است.

شیخ نعیم قاسم در دیدار با انجمن علمای مسلمان در لبنان گفت: «ما نمی‌پذیریم کسی به ما حمله کند و ما آن را بدون پاسخ بگذاریم. ما در همه شرایط و در هر سطحی قوی و آماده هستیم.»

او در ادامه افزود: «ما تاسیس و موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم و به مقاومت و مبارزه علیه اشغالگری این رژیم ادامه خواهیم داد.»

شیخ نعیم قاسم از دولت جدید لبنان خواست تا از آمریکایی‌ها بخواهد که محاصره را بردارند، همان کاری که عراق و اردن در روابط خود با سوریه انجام دادند.

او همچنین با اشاره به بحران اقتصادی لبنان گفت: «سوریه  ریه اقتصادی  لبنان است و لبنان نمی‌تواند مشکل اقتصادی خود را حل کند مگر اینکه مشکلات اقتصادی و آوارگی این ریه حل شود.»

این در حالی است که چندی پیش نجیب میقاتی، نخست‌ وزیر لبنان تاکید کرده بود اگر رابطه با سوریه،  لبنان را در معرض خطر قرار دهد، آن را نخواهد پذیرفت.

معاون دبیرکل حزب الله همچنین  اعلام کرد که حزب الله مشتاق است انتخابات پارلمانی به موقع برگزار شود.

نعیم قاسم پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که انتقال سوخت ایران به لبنان باعث سردرگمی آمریکا شده است.

بحران سوخت در لبنان از زمانی شدت گرفت که بانک مرکزی این کشور اعلام کرد دیگر حاضر نیست یارانه سوخت را پرداخت کند و یارانه این بخش حذف خواهد شد. در پی بحران سوخت، احتکار آن افزایش یافته و ارتش لبنان برای مبارزه با این پدیده اعلام کرده است که از پمپ بنزین‌ها بازدید خواهد کرد و هر جایگاهی که احتکار کرده باشد، سوختش را به رایگان میان مردم توزیع خواهد کرد.

از سوی دیگر تحریم‌های آمریکا نیز سبب وخیم شدن اوضاع اقتصادی لبنان شده است که کمبود شدید سوخت یکی از این مسائل محسوب می‌شود و در نهایت حزب‌الله لبنان برای کمک به مردم و کاهش فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود اقدام به واردات سوخت از ایران کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار