تیم ایران در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در نروژ با کسب ۳ مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک مدال برنز، عنوان سومی سال ۲۰۱۹ را تکرار کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی کشتی آزاد ایران درحالی در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به عنوان سومی رسید که آزادکاران صاحب ۳ مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک مدال برنز شدند و عملکرد قابل قبولی داشتند.

ایران در دوره گذشته و در مسابقات ۲۰۱۹ قزاقستان با هدایت غلامرضا محمدی صاحب یک مدال طلا، یک نقره، ۲ برنز و عنوان سومی جهان شده بود، اما کسب ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز شاگردان جوان پژمان درستکار  شروع خوبی برای کشتی ایران در مسیر المپیک ۲۰۲۴  پاریس است و حالا با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق می‌شود به موفقیت در این رویداد بزرگ امیدوارتر بود.

تیم ملی کشتی آزاد ایران یک نسل طلایی از جوانانی است که سال‌های پیش روی این نفرات مستعد سرمایه گذاری شد و امروز نهالی که پیش‌تر کاشته شد به ثمر نشست.

شاید به اعتقاد برخی کارشناسان و اهالی فن سطح این دوره از رقابت‌های جهانی به دلیل فاصله کم تا بازی‌های المپیک توکیو نسبت به اداوار گذشته تفاوتی‌هایی داشت، اما آنچه باعث رضایت کشتی دوستان شد فراتر از ۷ مدال رنگارنگ و رکورد‌هایی بود که شکسته شد یعنی جوانی تیم که همه نگاه‌ها را به خود معطوف کرد البته بحث جوانگرایی در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد با میانگین سنی ۲۲ سال فقط منتهی به کشتی گیران نبود و درستکار با انتقال مربیان جوان تیم‌های پایه به کادر فنی تیم بزرگسالان، ریسک دیگری انجام داد و به مربیان جوان نیز میدان داد. به طور حتم اگر این تیم درست حمایت و هدایت شود، شکی نیست در رقابت‌های مهم و بزرگ حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ طی روز‌های ۱۰ لغایت ۱۳ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی نیز تیم ایران با ۱۶۲ امتیاز به عنوان سوم دست یافت و تیم‌های روسیه با ۱۷۳ و آمریکا با ۱۶۵ امتیاز به ترتیب اول و دوم شدند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار