سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: سد زاینده رود، نیروگاه سد و پشت خروجی آن هیچ مشکلی بعد از وقوع زلزله پیدا نکردند و هیچ ترکی در دیواره سد ایجاد نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود چیتیان سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص وضعیت سازه سد زاینده رود بعد از زلزله روز دوشنبه در بخش‌هایی از چلگرد استان چهارمحال و بختیاری و مجاورت آن در استان خوزستان در منطقه قلعه خواجه، گفت: بعد از وقوع زلزله روز دوشنبه از سد زاینده رود بازدید و تمام بدنه سد، دستگاه‌های کنترل و پایداری سد را کنترل کردم.

وی با اشاره به اینکه بدنه سد زاینده رود مجهز به دستگاه ثبت زلزله است، گفت: این دستگاه بر روی حداقل چهار ریشتر تنظیم شده که در زلزله روز دوشنبه این دستگاه هیچ لرزه‌ای بر روی بدنه سد ثبت نکرد، با این وجود تمام بازرسی‌ها بر روی زه کش ها، بدنه‌های سدی و ... انجام شد، همچنین میزان حرکت سد نسبت به ماه‌های قبل کنترل و مورد بررسی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: در بررسی‌های مختلف نه تنها سد زاینده رود، بلکه نیروگاه سد و پشت خروجی آن هیچ مشکلی بعد از وقوع زلزله پیدا نکرده اند و هیچ ترکی در دیواره سد ایجاد نشده است.

وی گفت: در بررسی‌های انجام شده از این زلزله تونل‌ها و تاسیسات آبی منطقه کوهرنگ دچار آسیب نشده اند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

برچسب ها: سد زاینده رود ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار