مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح همیار طبیعت در استان، ۲۸ هزار نفر جذب شده و این استان، رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هادی قاسمی،  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در جلسه ساماندهی همیاران طبیعت در آذربایجان غربی افزود: این آمار نشان دهنده علاقه اقشار مختلف مردم به منابع طبیعی و خدادادی در استان است.

وی اضافه کرد: همیاران طبیعت بازوی توانمند منابع طبیعی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار است و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت و احیا و همچنین توسعه منابع طبیعی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: همکاری در اجرای طرح‌های احیای مرتع، جلب همکاری ساکنان محل زندگی و سازماندهی افراد داوطلب برای حفاظت و احیای جنگل‌ها و مراتع، همکاری با نیرو‌های منابع طبیعی استان در امر پیشگیری از ورود دام مازاد و چرای بی رویه، قرق و کنترل مراتع و رعایت زمان ورود و خروج دام به مراتع در فصل چرا، همکاری با یگان حفاظت اداره کل برای گزارش هرگونه تخریب و تعرض سودجویان به اراضی ملی جزو وظایف همیاران طبیعت است.

قاسمی بیان کرد: تنها راه برون رفت از چالش‌های موجود در مسیر حفاظت از منابع طبیعی، اقدام فرهنگی است بنابراین همه باید همیار طبیعت باشند تا از عرصه‌های منابع طبیعی بر اساس قانون حفاظت شود.

وی گفت: سامانه همیار طبیعت راه اندازی شده و مردم با مراجعه به این سامانه به نشانی hamyartabiat.frw.ir می‌توانند عضو شوند.
۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار اراضی ملی در آذربایجان غربی وجود دارد که ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار آن مرتع و بیش از ۱۰۱ هزار هکتار آن جنگل است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.