سازش بیش از ۵ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان از سازش ۵ هزار و ۶۴۹ فقره پرونده در ۶ ماهه امسال در شورا‌های حل اختلاف این استان خبر داد.

حجت الاسلام حمیدرضا بندانی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵ هزار ۹۸ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان وارد که از این میزان ۱۶ هزار و ۱۷۲ فقره پرونده، وارده حقوقی و ۸ هزار و ۹۲۶ فقره پرونده، وارد کیفری بوده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع پرونده‌های وارده ۲۳ هزار و ۹۱۴ فقره پرونده وارده شهری و هزار و ۱۸۴ فقره پرونده وارده روستایی بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۴ هزار و ۹۴۵ فقره پرونده توسط اعضای شورای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان مختومه شده است.

بندانی تصریح کرد: از مجموع پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف، ۱۵ هزار و ۳۶۸ فقره پرونده قابل صلح بوده که ۵ هزار و ۶۴۹ فقره پرونده به صلح رسیده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: آمار پرونده‌های مصالحه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۷ را نشان می‌دهد.

نجات بیش از ۲۰ نفر از مجازت حتمی قصاص

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان به سازش در پزونده‌های اختلافات طایفه‌ای اشاره کرد و گفت: شعب ویژه صلح و سازش نیز امسال همانند سال گذشته تلاش مضاعفی کردند به گونه‌ای که با استفاده از ظرفیت خود و حضور معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان بیش از ۲۰ فقره پرونده اختلاف طایفه‌ای منجر به قتل را به سازش رسانده و ۲۰ نفر را از مجازات حتمی قصاص نجات دادند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار