معاون وزیر امور خارجه دولت بایدن با اولویت قرار دادن منافع متحدان آمریکا، از مذاکرات مستقیم ایران و عربستان استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، جنیفر گَویتو، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور ایران و عراق با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان به شبکه تلویزیونی سی ان بی سی گفت: «در وهله اول شرکای منطقه‌ای ما هستند که از نظر اقتصادی، امنیت منطقه و همکاری متقابل در اولویت قرار دارند.»

گویتو مدعی شد: «با توجه به اعلام مذاکرات مستقیم بین عربستان و ایران، ما از مشارکت آن‌ها در ثبات منطقه استقبال می‌کنیم. ما از هرگونه گفتگوی مستقیم که منجر به صلح و ثبات بیشتر در منطقه شود، استقبال می‌کنیم.»

گویتو در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران هم صحبت کرد و توپ را در زمین ایران انداخت.

او افزود: «ما گزارش‌های مربوط به تحریم‌ها را مشاهده کرده ایم. من در موقعیتی نیستم که در مورد کاهش تحریم‌ها صحبت کنم. ماهیت و سلسله مراتب رفع تحریم‌ها در درون مذاکرات صورت می‌گیرد؛ بنابراین توپ اینجا واقعاً در زمین ایران است.»

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان روز یکشنبه تأیید کرد که اولین دور گفتگو‌های مستقیم با دولت جدید ایران ماه گذشته انجام شده است. سه دور دیگر گفتگو‌ها نیز در بغداد صورت گرفته است.

وزیر خارجه عربستان در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «این بحث‌ها هنوز در مرحله مطالعاتی است. ما امیدواریم که آن‌ها زمینه‌ای برای رسیدگی به مسائل حل نشده بین دو طرف فراهم کنند. ما نیز برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.»

در همین حال، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران گفته بود که مذاکرات با سعودی‌ها پس از مذاکرات بغداد «با بهترین شرایط و بدون هیچ پیش شرطی از سوی دو طرف» انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
ازاین توپهای مجازیست که مالیات که نداره چندتا میخواهند؟ بیاندازیم در زمین شان
آخرین اخبار