سردار سعید مطهری زاده از اجرای هزار و ۲۰۰ برنامه از ۱۷ تا ۲۳ مهرماه (هفته نیروی انتظامی) در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سردار سعید مطهری زاده فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی، پلیس هوشمند و امنیت پایدار است، گفت:پلیس هوشمند باید در تراز انقلاب و در راستای گام دوم انقلاب باشد.

سردار مطهری زاده افزود:با توجه به شرایط فعلی و جرائم موجود در جامعه، پلیس هوشمند و آگاهی و نوآوری پلیس در خدمت رسانی امری ضروری محسوب می‌شود.

او افزود: ۱۷ تا ۲۳ مهرماه هفته نیروی انتظامی نام گرفته که در این راستا هزار و ۲۰۰ برنامه از سوی فرماندهی نیروی انتظامی استان انجام می‌شود.

به گفته‌ی سردار مطهری زاده برگزاری صبحگاه مشترک با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، استاندار و سایر مسئولین، افتتاح نمایشگاه دستاور‌های نیروی انتظامی، همایش همیاران پلیس، نشست پلیس با دهیاران، تجلیل و دیدار با خانواده‌های شهدا، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا و در روز پایانی حضور در نمازجمعه از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در این ایام است.

خراسان شمالی رتبه چهارم نزاع و درگیری در کشور

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی در ادامه به عملکرد شش ماهه پلیس اشاره و عنوان کرد:در خصوص سرقت‌ها، سرقت‌های خرد کاهش داشته، ولی سرقت‌های کل افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

او افزود:کشفیات سلاح افزایش ۸ درصدی و دستگیری‌ها نیز افزایش ۵ درصدی را داشته است که اغلب دستگیرشدگان سارق هستند.


بیشتر بخوانید


سردار مطهری زاده گفت:سرقت‌های بخش اتومبیل، احشام و مغازه‌ها هم با کاهش همراه بوده که نشان از حضور فعال پلیس در سطح جامعه است.

او از کشف ۷۷ درصد سرقت منازل و ۹۰ درصد سرقت مغازه‌ها خبر داد و گفت: در مجموع ۶۶ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی افزود: خراسان شمالی جز چهار استان اول کشور در حوزه نزاع و درگیری است که نشان از پایین بودن آستانه تحمل افراد دارد؛همچنین خشونت های منجر به قتل هم بیشتر خانوادگی و یا نزاع خیابانی بوده است،در این میان اما جرایم اثرگذار مانند راه بندی، سرقت طلا فروشی و… در استان نداشته‌ایم.

افزایش ۱۸ درصدی کشفیات جرائم و کلاهبرداری‌های اینترنتی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه به عمکرد مطلوب پلیس فتا استان اشاره و اظهار کرد:در شش ماهه نخست سال ۲۳ درصد کاهش جرائم و کلاهبرداری‌های اینتری را شاهد بودیم و صددرصد موضوعات کلاهبرداری کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی کشفیات جرائم و کلاهبرداری‌های اینترنتی را داشتیم.

او با بیان اینکه فوریت‌های پلیس ۱۱۰ پل ارتباطی میان مردم و پلیس است، افزود:در ۶ ماهه نخست امسال ۸۶ هزار و ۶۰۶ تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ برقرار شده که از این میان بیش از ۷۵ هزار تماس عملیاتی، ۹ هزار و ۱۶۶ مورد هم اخذ و ارشاد شده و بیش از هزار مورد هم که بصورت تماس مزاحمتی و یا اشتباهی بوده است.

سردار مطهری زاده ،استان خراسان شمالی را کریدور غرب به شرق دانست و وجود نقاط حادثه خیز و نوع مهندسی راه‌ها و جاده های  استان را از جمله عوامل تصادفات جاده‌ای دانست و عنوان کرد: مجموع تصادفات در استان ۲۰ درصد افزایش داشته است که ۷۵ درشد تصادفات شهری و ۲۵ درصد برون شهری، همچنین فوتی‌های مربوط به تصادفات ۷۵ درصد برون شهری و ۲۵ درصد شهری بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اقدامات خدماتی و مشاوره را از دیگر فعالیت‌های پلیس عنوان کرد و گفت:۶ هزار و ۸۴۸ پرونده در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به پلیس ارجاع شد که ۳ هزار و ۱۴۷ پرونده از مراجع قضایی و ۲ هزار و ۵۱۷ پرونده خودمعرف بوده است؛ خوشبختانه ۸۵ درصد این پرونده‌ها به مصالحه ختم شده است.

در خصوص تماس با سامانه ۱۹۷ هم سردار مطهری زاده به افزایش ۲۶ درصدی مردم اشاره و اظهار کرد:۷ هزار و ۷۶۸ تماس از سوی شهروندان صورت گرفته ۵۳ درصد کاهش شکایات و ۲۶ درصد رضایتمندی از عملکرد پلیس حاصل شده است.

او با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا بعداز کادر بهداشت و درمان پلیس بیشترین خدمت رسانی را متحمل شده است، گفت:در شرایط قرمز کرونایی ۱۹ نقطه استان در مبادی ورودی و خروجی شهر استقرار شبانه روزی نیرو‌های پلیس را داشتیم.

او افزود:با توجه به محدودیت‌های کرونایی از ابتدای سال تاکنون ۴۳ هزار و ۳۹۲ خودرو عودت داده شده است و ۱۳۴ هزار و ۳۷۳ مورد هم تذکر لسانی دریافت کرده اند.

سردار مطهری زاده در خصوص فعالیت‌های پلیس پاوا نیز گفت: تعداد ۶ هزار و ۷۳۱ مورد بازرسی در سطح استان انجام شده که هزار و ۶۴۹ تذکر لسانی و ۱۳۳ واحد هم پلمب شده است.

فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: تعداد ۴۵ هزار و ۴۳۲ خودرو در شش ماهه نخست امسال جریمه شده اند که از این میان ۶ هزار و ۳۷۸ خودرو جریمه یک میلیون تومانی، هزار و ۱۷۱ خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۳۷ هزار و ۸۸۳ خودرو نیز جریمه ۲۰۰ هزار تومانی اعمال شده است.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.