شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: کرونا نتوانست از برگزاری راهپیمایی اربعین امسال جلوگیری کند و این اتفاق به وضوح نشان داد که قرآن و شهدا زنده‌اند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ ابراهیم زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه عصر امروز چهارشنبه ۱۴ مهرماه در ششمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت از طریق پیامی ویدئویی ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) گفت: نحوه مبارزه و شهادت امام رضا (ع) به نحوی بود که ایشان تبدیل به نماد مقاومت در برابر استبداد شدند. ایشان با پیروان ایدئولوژی‌های مختلف مناظره‌هایی را داشتند که طرف مقابل را در همین مناظره‌ها با ذکر دلایل متقن مغلوب کردند.  همین باعث شد تا خلیفه عباسی در نهایت تصمیم به قتل ایشان بگیرد.

وی ادامه داد: امروزه ما با دو نوع جنگ روبه رو هستیم؛ جنگ عقیده و جنگ نظامی. دشمنان قصد دارند اسلام را نابود کنند و معنای جهاد را تغییر بدهند. دشمنان به جای ایجاد جنگ نظامی علیه مردم می‌خواهند تا اسلام را به شکل دیگری نشان بدهند.

شیخ زکزاکی گفت: دشمنان اسلام سرزمین‌های زیادی از مسلمانان را اشغال کردند که به لطف خدا امروز دشمن در موضع عقب نشینی هستند. همین موضوع نشان از این دارد که جنگ عقیدتی که آن‌ها ایجاد کردند موفق نبوده است.

وی ادامه داد: ما امروز پیروزی مقاومت را جشن می‌گیریم. البته نمی‌توانم بگویم دشمن به طور کامل شکست خورده، اما دشمن در حال عقب نشینی است و می‌بینیم که امروز مزار ائمه اطهار و امام رضا (ع) میلیون‌ها زائر دارند.

دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه درباره اتفاقات پیرامون مراسم حج امسال نیز بیان کرد: مردم مشاهده کردند چه اتفاقی در ماه ذی‌الحجه افتاد و چگونه دستور داده شد تا حج امسال به بهانه کرونا لغو شود.

وی ادامه داد: کرونا نتوانست از برگزاری راهپیمایی اربعین امسال جلوگیری کند و این اتفاق به وضوح نشان داد که قرآن و شهدا زنده اند.

شیخ زکزاکی در پایان گفت: بنده همبستگی و درود خود را به تمام محور‌های مقاومت بالاخص فلسطین اعلام می‌دارم و امید دارم که به لطف خدا فلسطین آزاد خواهد شد. همچنین همبستگی خود را به مجاهدین یمن، بحرین و سایر کشور‌های اسلامی اعلام می‌دارم و انشاءالله خداوند همه مارا پیروز کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
جنگ عقیده بمراتب از جنگ نظامی مهمتره
آخرین اخبار