فرماندار شهرستان اشکذر گفت: مهم‌ترین راهبرد برنامه‌ای برای ترویج فرهنگ وقف، تهیه طرح جامع اوقاف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، هادی هادی نسب فرماندار شهرستان اشکذر گفت: احیای نظام وقف در جامعه امروز فقط احیای یک سنت شرعی و مذهبی نیست، بلکه حیات بخشی دوباره به سنتی است که قادر به تامین نیاز‌های اجتماعی، اقتصادی و کالبدی جامعه در پیوند با ارزش‌های نیکوکاری و هم نوع دوستی است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه اوقاف از معدود اموری است که به نظر می‌رسد کمتر با موانع کمبود منابع و دسترسی مطلوب به زمین و فضای مناسب مواجه باشد، داشتن طرح و برنامه مناسب می‌تواند فرآیند برنامه ریزی و بهره وری بهینه از موقوفات را به نحوی شایسته کامل کند.

فرماندار شهرستان اشکذر با تاکید بر َُضرورت و اهمیت بیش از پیش تدوین راهبرد مناسب برای بهره وری بهینه از موقوفات، گفت: مهم‌ترین راهبرد برنامه‌ای در این خصوص تهیه طرح جامع اوقاف بر اساس بانک اطلاعاتی از امکانات و منابع اوقافی است.

او اظهار داشت: از واقفان نیکوکار و دست اندرکاران این سنت حسنه قدردانی می‌کنم و از درگاه ایزد منان توفیق و سربلندی متولیان و نیکوکاران در احیای روز افزون این احسان ماندگار برای رفع محرومیت و توسعه همه جانبه ارزش‌های انسانی را درخواست می‌کنم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.