معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ صیاد ۲ لنج گالیت گرفتار در طوفان شاهین پس از چهار روز، لحظاتی قبل به بندر بریس دشتیاری واقع در ۶۰ کیلومتری چابهار رسیدند و مورد استقبال مسوولان حوزه شیلات و خانواده‌هایشان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عطا الله رئیسی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سرنشینان این ۲ شناور در مسیر طوفان و حدود ۵۵ کیلومتری از ساحل در عمق دریای عمان بودند که با راهنمایی و برقراری ارتباط رادیویی به مسیر امنی و به‌دور از طوفان راهنمایی شدند و در آنجا صبر کردند تا طوفان فروکش کند و بعد به سمت سواحل مکران حرکت کردند.

وی بیان کرد: متاسفانه در طوفان شاهین پنج صیاد مفقود شده بود که پیکر دو نفر از آن‌ها پیدا شده و علاوه بر خسارت جانی همچین بیش از ۱۶۷ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شیلات خسارت وارد شده است.

او با بیان اینکه در جریان طوفان چرخند حاره‌ای شاهین که در روز‌های ٩ تا ١١ مهرماه در سواحل مکران اتفاق افتاد خسارت جانی و مالی وارد شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت وارده به حوزه شیلات در شبکه برق رسانی به اسکله‌های صیادی، جاده دسترسی، موج شکن و دیوار حفاظتی و حوضچه‌های اسکله‌های صیادی در شهرستان‌های کنارک، دشتیاری، چابهار و زرآباد است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان از تلاش‌های مسوولان محلی و اقشار مختلف مردم، صیادان و همچنین اقدامات سازمان بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان قدردانی کرد و افزود: مرکز جست و جو و نجات بندرچابهار برای تعیین مسیر شناور‌ها و نجات‌یافتن آن‌ها از طوفان و تعیین مکان امن نهایت همکاری را داشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار