معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پنل مجازی مدیریت موکورمایکوزیس همراه با انجام عمل جراحی سینوس در بیمار مبتلا به موکورمایکوزیس، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  دکتر اورنگ ایلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اظهار کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری موکورمایکوزیس در موج پنجم کرونا، پنل مجازی مدیریت موکورمایکوزیس همراه با انجام عمل جراحی سینوس در بیمار مبتلا به موکورمایکوزیس، با همکاری گروه‌های آموزشی گوش، حلق و بینی، داخلی، بیهوشی و عفونی برگزار شد.

او ادامه داد: این پنل مجازی به همت مجموعه معاونت درمان و با حضور دکتر بیژن خادمی متخصص گوش، حلق و بینی و فلوشیپ جراحی سر و گردن، دکتر مسعود جانی پور متخصص گوش، حلق و بینی و جراحی سر و گردن و دکتر مهرداد سالاری فلوشیپ بیهوشی کودکان برگزار و ابعاد مختلف بیماری موکورمایکوزیس برگزار شد.

او ادامه داد: انجام عمل جراحی سینوس در بیمار مبتلا به موکورمایکوزیس به همت این اساتید عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از دیگر برنامه‌های این پنل مجازی بود که با موفقیت انجام شد.

دکتر ایلامی یادآور شد: این بیماری به دلیل تغییراتی که در سیستم تنفسی، بینی و چشم افراد به حالت لکه‌های سیاه رنگ ایجاد می‌کند، به صورت عامیانه «قارچ سیاه» نامیده می‌شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه مواردی از ابتلا به قارچ سیاه در استان فارس مشاهده شده است، به پزشکان حاضر در این پنل مجازی توصیه کرد تا در صورت تجویز مصرف طولانی «کورتون» یا «دگزامتازون»، بیمار را تحت نظر قرار داده تا در صورت مشاهده نشانه‌های ابتلا به عفونت قارچی، درمان مناسب ضد قارچی را آغاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.