فرمانده انتظامی لرستان گفت: ۲۱۶ باند توزیع مواد مخدر و سلاح غیرمجاز امسال در این استان منهدم شده و دستگیری مجرمان پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، سردار یحیی الهی  فرمانده انتظامی لرستان گفت: ۲۱۶ باند توزیع مواد مخدر و سلاح غیرمجاز امسال در این استان منهدم شده و دستگیری مجرمان پنج درصد افزایش یافته است.

سردار یحیی الهی  در نشست با خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری ۷۰۴ هزار و ۱۲ مورد تماس با نیروی انتظامی استان برقرار و بطور میانگین هر ۴۲ ثانیه یک تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شده است.

او با بیان اینکه در این مدت ۷۴ هزار و ۷۷۱ پرونده در پاسگاه و کلانتری‌های لرستان تشکیل شده است ادامه داد: همچنین امسال ۲۴ هزار و ۳۳۳ نفر در سطح استان به دلیل جرایم مختلف دستگیر شده اند که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه وقوع سرقت ۱۶ درصد در استان افزایش یافته است عنوان کرد: امسال ۸۰ درصد سرقت خرد و ۲۰ درصد سرقت‌های مسلحانه و خشن ثبت شده و میزان رشد کشف سرقت نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد می‌باشد.

الهی گفت: همچنین امسال سه هزار و ۶۷۷ مورد طرح پاکسازی مناطق جرم خیز انجام شد که هفت درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و ۲ هزار و ۹۶ نفر مجرم و محکوم فراری دستگیر شده است.

او با اشاره به دستگیری ۸۰ نفر اراذل و اوباش شناسنامه دار استان از ابتدای امسال گفت: نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح محکومان فراری اقدامات مطلوبی صورت داده است به نحوی که سه هزار و ۲۰۴ محکوم فراری سال‌های گذشته از ابتدای امسال تاکنون دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی لرستان همچنین با اشاره به اجرای ۶۰۱ مرحله طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در استان ادامه داد: یکهزار و ۷۰۵ نفر خرده فروش در این خصوص دستگیر و یک تن و ۵۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر از این افراد کشف و ضبط شده است.

سردار الهی با تاکید بر اینکه ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۱۱۰ قبضه انواع سلاح در لرستان کشف شده است ادامه داد: از این تعداد مقداری به صورت باندی و ورود از استان‌های دیگر بوده و مقدار زیادی هم به صورت غیر مجاز در اختیار مردم بود.

او با اشاره به اینکه از مجموع سلاح‌های کشف شده، ۴۵۵ قبضه جنگی و یکهزار و ۳۵۳ قبضه شکاری بوده است بیان داشت: یکهزار و ۴۳۹ نفر در این راستا دستگیر شده اند که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی لرستان اضافه کرد: امسال ۲۵۳ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده که نسبت به سال گذشته ۱۳۲ درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.