پس از آن که دموکرات‌ها اعلام کردند ممکن است از قدرت خود برای تعلیق سقف بدهی‌ها استفاده کنند، حالا کنگره در آستانه یک توافق موقت قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواه کنگره آمریکا پیشنهاد کرد رای گیری برای تعلیق سقف بدهی‌های دولت با تاخیر انجام شود. 

رهبر جمهوری خواهان از هم حزبی‌های خود خواست به طور موقت سقف بدهی‌های فدرال را به صورت موقت و تا ماه دسامبر به حال تعلیق درآورند.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است اگر گنکره اقدامات لازم را برای افزایش سقف بدهی‌های ۲۹ هزار میلیارد دلاری دولت انجام ندهد این وزارتخانه هم به تعهدات خود در قبال دولت فدرال عمل نخواهد کرد. پیشتر رعایت سقف بدهی‌های دولتی تا تاریخ ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی توسط نمایندگان مجلس آمریکا به حال تعلیق در آمده بود.

در صورت عدم تعلیق رعایت سقف بدهی‌ها، دولت در پرداخت بیمه بیکاری، پرداخت حقوق میلیون‌ها کارمند دولتی و بازپرداخت هزینه‌های بیمه درمانی مردم در آمریکا با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. برخی از نمایندگان دموکرات مجلس اعلام کرده اند پیشنهاد جمهوری خواهان برای تعلیق موقت سقف بدهی‌های دولتی را خواهند پذیرفت.

تامی بالدوین، یکی از نمایندگان دموکرات مجلس در این باره گفت: ما قصد داریم این پیروزی موقت را جشن بگیریم.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌های کنگره و نیز مقامات رسمی کاخ سفید تا به این لحظه واکنشی به این توافق احتمالی نشان نداده اند. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در این رابطه اعلام کرد هنوز پیشنهادی رسمی از سوی مجلس نمایندگان دریافت نکرده است.

با تصویب این پیشنهاد، دموکرات‌ها بار دیگر باید در ماه دسامبر برای جلوگیری از تعطیلی دولت و تعلیق سقف بدهی‌های فدرال تلاش کنند. این کار می‌تواند تلاش برای تصویب دو بودجه پیشنهادی دولت بایدن در مجلس را برای هم حزبی‌های رییس جمهور آمریکا مشکل‌تر سازد.

هم اینک سقف مشخصی برای بدهی های دولت وجود دارد که نزدیک به ۲۹ هزار میلیارد دلار است. این سقف از سوی کنگره اعمال شده است تا دولت بیشتر از آن مقروض نشود. با این حال، تمامی دولت های آمریکا پیوسته با کسری بودجه مواجه هستند و تمایل دارند با استقراض از بانک مرکزی (فدرال رزرو) بیشتر هزینه کنند. حال اگر سقف بدهی های دولت افزایش نیابد و یا تعلیق نشود دولت بایدن مجبور خواهد بود با سیاست های انقباضی هزینه های خود را کاهش داده و اجرای بسیاری از طرح های ملی را متوقف کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار