مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی:

خرید توافقی، قیمت انگور را در خراسان شمالی بالا کشاند

جلیل رمضانی گفت: خرید توافقی قیمت انگور را در خراسان شمالی بالا کشاند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جلیل رمضانی مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت : از آنجاییکه سرمای زیادی امسال در استان حادث نشد، میزان تولید انگور در استان افزایش یافت، اما به علت خشکسالی شدید کیفیت انگور کاهش یافت.


بیشتر بخوانید 


او ادامه داد: بطوریکه وضعیت کیفیت انگور تا جایی پیش رفت که ۷۰ درصد از تولیدات تاکداران باید به سمت صنعتی شدن پیش می‌رفت و چندان قابلیت انبار کردن و یا تازه خوری را نداشت.

رمضانی گفت : به منظور جلوگیری از بروز خسارت به کشاورزان به علت کاهش احتمالی قیمت این محصول، تعاون روستایی اقدام به خرید توافقی انگور کرد.

او  تصریح کرد: در همین راستا با کارخانه کنسانتره و آبمیوه گیری شاهد که متعلق به شبکه تعاون روستایی است، منعقد شد تا انگور‌های خریداری شده به این کارخانه ارسال شود.

او بیان کرد: برای خرید انگور دو مرکز خرید در منطقه بدرانلو در شهرستان بجنورد و منطقه قاضی در شهرستان مانه و سملقان منعقد شد تا تاکداران انگور‌های خود را تحویل این مراکز خرید بدهند.

او تاکیدکرد: تا قبل از راه اندازی این مراکز خرید، انگور‌های خریداری شده توسط واسطه‌ها با قیمت دو هزار و ۴۰۰ تومان بوده، اما با ورود تعاون روستایی استان، خرید انگور در منطقه رقابتی شد و قیمت این محصول تا سه هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

رئیس تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: تعاون روستایی استان انگور‌های تولیدی باغداران را تا قیمت سه هزار تومان خریداری کرد و هنوز خرید این محصول دامه دارد و مراکز خرید فعال هستند.

به گفته او ببشتر انگور خریداری شده از نوع کلاهداری بوده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.