علی صالحی گفت: آموزش ۱۵ هزار و ۸۲۵ نفر در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم در این استان برای سال تحصیلی جدید هدفگذاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی صالحی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : آموزش چهار هزار و ۵۲۰ نفر در دوره سواد آموزی، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و یک‌هزار و ۶۰۰ نفر در دوره تحکیم امسال در استان هدفگذاری شده است.


بیشتر بخوانید 


او با بیان اینکه پارسال ۱۰ مرکز سوادآموزی در استان فعال بود گفت: امسال یک مرکز حرفه‌ای سوادآموزی افزوده شد که بطور میانگین ۵۰ نفر در آن مهارت‌های حرفه‌ای از جمله کامپیوتر، خیاطی، حقوق شهروندی، جلوگیری از خشونت و همسرداری آموزش می‌بینند.

او افزود: در مجموع ۲۰ تا ۳۰ مهارت در مراکز سوادآموزی این استان وجود دارد که باتوجه به درخواست و نیاز مراکز این مهارت‌ها آموزش داده می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سواد آموزان در مجموع بیش از سه هزار ساعت در این مراکز مهارت حرفه‌ای می‌بینند.

صالحی در خصوص برگزاری کلاس‌های سوادآموزی گفت: این کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

او افزود: بر اساس آمار‌های رسمی نرخ باسوادی خراسان شمالی که طبق استاندارد از سن ۱۰ تا ۴۹ سال اندازه‌گیری می‌کند در سال ۹۹ به ۹۷درصد رسیده است.

صالحی گفت : ۱۶ هزار و ۸۱۶ نفر بی‌سواد و کم سواد در اجرای طرح ارتقای باسوادی و براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین سازمان نهضت سوادآموزی و استانداری جذب شده بودند.

او افزود: حدود ۷۶ درصد از تعداد بی‌سواد و کم سواد جذب شده در این طرح را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دادند.

او با اشاره به اینکه بیشترین گروه سنی جذب شده ۳۰ تا ۳۹ سال بودند گفت: همچنین از افراد جذب شده بی سواد و کم سواد ۳۴.۵۴ درصد در مناطق شهری و ۶۵.۴۶درصد دیگر نیز در مناطق روستایی بودند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستا‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.