رئیس جمهور به بوشهر می‌آید/ رئیسی در گفت و گوی انتخاباتی‌اش به بوشهری‌ها چه گفته بود؟

رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت در ششمین سفر استانی خود فردا به بوشهر سفر خواهند کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت سیزدهم فردا جمعه شانزدهم مهر در ششمین سفر استانی خود به بوشهر می‌آیند.

رئیس جمهور، معاونان و وزیرانی که همراهش هستند، با هدف بررسی خواسته‌ها و مشکلات مردم و تلاش برای حل آن‌ها به استان‌ها سفر می‌کنند.

پیش از بوشهر، آخرین استانی که رئیس جمهور به آنجا سفر کرد، استان کهگیلویه و بویراحمد بود. این استان که در همسایگی بوشهر قرار دارد جمعه هفته پیش یعنی نهم مهر میزبان پنجمین سفر استانی هیات دولت بود.

در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که بیست و هشتم خرداد امسال برگزار شد، سید ابراهیم رئیسی با کسب ۳۱۰ هزار و ۴۵۹ رای بیش از ۶۷ درصد آراء رای دهندگان استان بوشهر را به دست آورد.

او بیست و پنجم خرداد در گفت‌وگو تلویزیونی با مردم این استان در قالب برنامه‌های انتخاباتی خود، اعلام کرده بود: در برنامه خود بنا داریم که اقتصاد دریا را در بوشهر فعال کنیم تا هم مشکل بیکاری و هم تولید را حل کنیم.

رئیسی بیان کرد: در این استان آنچه که قبل از هر چیز باید مطرح کرد این است که چرا در استان بوشهر علی‌رغم وجود امکانات در دریا صنایع و منطقه عسلویه که مرکز بزرگ گازی و پتروشیمی است، چرا باید بیکار داشته باشد چرا مردم از وضعیت معیشتی رنج ببرند؟ چرا به ظرفیت‌های استان مانند اقتصاد دریا توجه نشده است.

او دسترسی نداشتن به خدمات درمانی به روز و پزشکان متخصص را یکی دیگر از مشکلات استان بوشهر خواند و با اشاره به اقدام‌هایی که درحوزه شیلات و کشاورزی در استان بوشهر باید صورت گیرد، عنوان کرد: باید ارزش افزوده را درباره محصولات کشاورزی بالا ببریم باید زنجیره ارزش را بالا ببریم، به نحوی که زنجیره ارزش بتواند ارزش افزوده ایجاد کند.

رئیسی همچنین بیان کرد: برخی گفته‌اند با انتخاب من ته‌لنجی در استان بوشهر مورد تعرض قرار می‌گیرد، مردم عزیز بوشهر مساله ما قاچاق سازمان یافته است، کسانی‌ که قاچاق می‌کنند در کاخ‌ها و نقاط خوش‌ آب‌و‌هوای تهران نشسته‌اند و از همان‌جا امور را هدایت می‌کنند.

رئیسی عنوان کرد: قاچاق سازمان یافته تولید را در کشور مختل کرده است و از پشت به تولید کشور خنجر می‌زند. روی صحبت ما با کولبرها، کسانی که با گالن در نقاط مرزی سوخت را قاچاق می‌کنند نیست اگرچه این‌ها هم باید سازمان‌یافته شوند اما مساله ما خُرد نیست.

او در گفت‌وگویش با مردم بوشهر، به این نکته هم اشاره کرد که، استان بوشهر به دلیل جایگاهی که واقع شده است می‌تواند نقش ترانزیتی با حوزه خلیج فارس و آسیای مرکز‌ی داشته باشد و این حوزه فعال شود.

حالا رئیس جمهور مهمان بوشهر است و خواسته ساکنان این استان هم شاید چیزی بیشتر از آنچه که او در برنامه انتخاباتی‌اش مطرح کرد، نباشد.

مردم این استان امیدوارند که دولت سیزدهم حرف‌هایشان را بشنود و گامی موثر برای حل مشکلاتشان بردارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
فکر میکنم سهمیه بندی کپسول گاز و گاز در مراکز CNG در استان بوشهر، در راستای همین تشریف فرمایی باشد.
حتما مورد بررسی و گزارش قرار دهید.